Eğitim Bilimleri Bölümü Kitap Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    Nitelikli öğretmen yetiştirme
    (İKSAD YAYINCILIK, 2023) Arslan, Aysel
    Öğretmen yetiştirme ve bu konuda öne çıkan etkenler konunun uzmanlarınca sürekli tartışılmaktadır. Nitelikli öğretmenin nitelikli toplumun belirleyicisi olduğu kabul edilmektedir. Tüm dünyada öğretmen eğitiminin belirleyicisinin kimler olması gerektiği, eğitim içeriğinin nasıl olması gerektiği, öğretmenlerin sürece katılımlarının nasıl ve ne kadar olması gerektiği ile ilgili konular öne çıkmaktadır. Öğretmen yetiştirilen okullara kabul şartlarının, eğitim içeriklerinin, mezuniyet ve atanma şartlarının neler olması gerektiğine ilişkin olarak öne sürülen düşünceler de değişen süreçle beraber sürekli değişmektedir. Devletler kendi ideolojileri çerçevesinde iyi vatandaş yetiştirmenin temelinde bu nitelikleri öğretebilecek özellikte öğretmen yetiştirmeleri gerektiğini kabul etmektedir. Dolayısıyla da eğitim fakültelerinde bu niteliğe sahip öğretmenlerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.
  • Öğe
    Farklılaştırılmış öğretim stratejileri
    (Eğiten Kitap, 2023) Arslan, Aysel
    1945 yılında Uluslararası İnsan Hakları Beyannamesi kabul edilmiştir. Bu beyannameye göre dünyada yaşayan tüm insanların ırk, din, dil vb. hiçbir farklılığının eğitime katılma hakkına engel olmadığı ilan edilmiştir. Ancak daha sonraki uygulamalara bakıldığında bu beyannameye çok da riayet edilmediği ve aksi yönde uygulamaların devam ettiği görülmektedir. Olumsuz uygulamaların genel olarak farklı nedenlerle dezavantajlı olarak kabul edilen ve özel eğitim ihtiyacı olan bireylere yönelik olduğu belirtilmektedir. Birleşmiş Milletler (BM) dezavantajlı gruplara yönelik olarak tasarlanan özel eğitimin desteklenmesine ve geliştirilmesine yönelik olarak geçtiğimiz yüzyılda sürekli çağrıda bulunmuştur. ABD’de özel eğitimle ilgili ciddi anlamda çalışmalar yapılmış ve 1975 yılında çocuklar için kısıtlayıcı çevrenin en aza indirilmesini vurgulayan Çocuklar İçin Eğitim Yasası (EAHCA) çıkartılmıştır. İngiltere’de 1978 yılında Warnock Raporu, 1981’de özel eğitimle ilgili olan Eğitim Kanunu yayınlanmıştır (Norwich, 2019). Özel eğitimin çerçevesi ayrıntılı olarak belirtilmiş ve daha önce ifade edilmeyen farklı engellilik türleri de bu çerçeveye dahil edilmiştir. İspanya’da 1981’de Engelli Bireylere Yönelik Önleme, Eğitim ve Rehabilitasyon için Aksiyon ve Stratejiler Konferansı yapılmış ve bu konferansın sonunda Sundberg Deklarasyonu yayınlanmıştır. Dünyada özel eğitime yönelik olarak gittikçe artan farkındalık ve önem sonucunda engelli bireylerin normal öğrencilerle birlikte eğitim almasına ilişkin çalışmalar artmıştır. Ancak tam olarak netice alındığını söylemek mümkün değildir (UNESCO, 2009, 2012). ABD’de özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin genel eğitim içinde olmasına ilişkin vurgu yapılarak tek bir eğitim sisteminin kurulmasının gerekliliği savunularak Düzenli Eğitim Girişimi hareketi başlatılmıştır.
  • Öğe
    holistik öğrenme
    (İKSAD YAYINCILIK, MART, 2023) Arslan, Aysel
    Eğitim ve eğitimle ilgili tüm konular günümüzde öne çıkan ve üzerinde güncel değişimlerle birlikte tartışılmaktadır. Geçmişten bugüne kadar her çağ ve dönemde eğitimle ilgili farklı görüşler ortaya çıkmıştır. Bu görüşlerin bir kısmı kabul görmüş bir kısmı ise kısmi olarak denenmekle birlikte lokal olarak kalmış ve sonrasında uygulama süreçlerinden çıkarılmıştır. Özellikle 20. yüzyılın başlarından itibaren psikoloji alanındaki gelişmeler öğrenme konusundaki çalışmalara da ışık tutmaya başlamıştır. Psikoloji bilimi insanın gelişimini, değişimini, yeterliklerini araştırırken bu sürecin öğrenme üzerindeki etkilerini de ortaya koymaya başlamıştır. Bireyin öğrenme sürecinin davranışçılık ekolünün savunduğu etki tepki mekanizmasından çok daha karmaşık olduğu yapılan çalışmalarla ortaya konulmuştur (Walberg, 1976).
  • Öğe
    Mobil Uygulamalar ve Yabancı Dil Öğrenimi, Öğretim Teknolojileri
    (EĞİTEN KİTAP, 2022) ERSOY, Mustafa
    Mobil teknolojilere sahip cihazların yaygınlaşmasıyla birlikte, insanların internete her yerden ve her zaman (Zhao & Liu, 2019) erişebilmelerine olanak sağlanması internet, hayatın her alanında önemli hale getirerek ve eğitim alanının da bu yolda yürümesi açısından önemli bir rol oynamaktadır. Mobil teknolojiler, hareket halindeyken erişilebilen, taşınabilir elektronik cihazlar ve uygulamaları içerir. Örnekler arasında akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve hibrid cihazlar bulunur. Bu cihazlar genellikle internete bağlanabilir ve çeşitli işlevleri olan uygulamalar kurulabilir. Örneğin, bir akıllı telefon kullanıcısı, telefonunun kamerasını kullanarak fotoğraf çekmeyi, sosyal medya uygulamalarını kullanarak arkadaşları ile iletişim kurmayı veya bir navigasyon uygulaması kullanarak yol tariflerine ulaşmayı sağlayabilir. Mobil teknolojiler, insanların günlük hayatlarında çok yönlü bir şekilde kullanılır ve insanların bağlı kalmalarını sağlar. Mobil teknolojiler aynı zamanda öğrenmeyi ilgi çekici hale getirir ve öğrencilerin etkin bir şekilde becerilerini geliştirmeye de katkı sağlayabilir. Bu nedenlerle, teknolojinin eğitim ortamında kullanımı bir zorunluluk haline gelmiştir. Öğrencilere bağımsız öğrenme fırsatları ve sınıf içi ve dışı etkinlikler sağlamak için dijital öğrenme materyallerinin ve araçlarının kullanılması gerekir.