Eğitim Bilimleri Bölümü Makale Koleksiyonu
Bu koleksiyon için kalıcı URI
Güncel Gönderiler
Öğe The Study of Thesis Made on Lifelong Learning in Turkey by Document Analysis(Tamer KUTLUCA, 2023) Arslan, Aysel; Tuna-Gündoğdu, RümeysaThe aim of this study is to analysee the content of postgraduate theses on lifelong learning in Turkey between the years 2007-2022. Only the thesis studies that are in the national thesis center database and that are open to the access of other researchers by the researchers who carried out the thesis studies were included in this study. A total of 212 theses related to lifelong learning were identified in the detailed search conducted in the national thesis data center. However, one of these theses was not included in the scope of the study because there was no access permission and 7 of them were out of the field, and the remaining 204 theses were examined. Content and frequency analysis methods were used. Data on the year of publication, subject area, working group, method and findings of the examined theses were created. According to the results of the research, it was seen that the postgraduate thesis studies were mostly in the field of competence development and gaining proficiency between the years 2007-2022, the quantitative research method was mainly used, and the teachers were mostly preferred as the sample group.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve STEM Tutumlarının İncelenmesi(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ, 2023) Arslan, AyselBu çalışmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları ve STEM tutumlarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmesidir. Ayrıca araştırmada, her iki ölçeğin aralarındaki ilişki düzeyinin belirlenmesi ve kitap okuma alışkanlıklarının STEM tutumlarını yordama düzeylerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında Sivas ili merkez ilçede yer alan beş farklı ortaokula devam eden 866 (382 kız-484 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştıramnın örneklemi, uygun örneklem yöntemi kullanılarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında “Ortaokul Kitap Okuma Alışkanlığı Ölçeği” ve “STEM’e Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde tanımlayıcı ve normallik analizleri yapılmıştır. Normallik varsayımın karşılandığı varsayımı elde edildiği için parametrik testler arasında yer alan bağımsız örneklemler t testi, tek yönlü ANOVA, Tukey testi, Pearson Korelasyon analizi ve Basit Doğrusal Regresyon analizi kullanılarak veriler analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre; öğrencilerin her iki ölçekten aldıkları puan ortalamalarının cinsiyet, sınıf düzey, anne ve baba eğitim durumu değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p < ,05). Öğrencilerin ölçeklerden aldıkları toplam puan ortalamaları arasında pozitif yönde orta düzeyde bir korelasyonun olduğu saptanmıştır (r = ,574). Ayrıca öğrencilerin kitap okuma alışkanlıklarının STEM’e ilişkin tutumlarının %33,00’lük kısmını açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Ortaokul Öğrencilerinin Motivasyon Düzeylerinin Okuma Stratejileri Bilişüstü Farkındalıkları Üzerindeki Etkisi(Milli Eğitim Bakanlığı, 2023) Arslan, AyselBu araştırmada; ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyon düzeylerinin okuma stratejileri bilişüstü farkındalıkları üzerindeki etkisinin belirlenmesi, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021-2022 eğitim- öğretim yılı bahar yarı döneminde Sivas il merkezindeki beş farklı ortaokulda öğrenimine devam eden 603 (94 kız-309 erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modelleri içinde bulunan olasılığa dayalı seçkisiz örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Veriler, “Türkçe Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği” ile “Okuma Stratejileri Bilişsel Farkındalık Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Verilerin analizinde; normallik testleri, bağımsız gruplar t testi, ANOVA, Tukey, YEM ve DFA istatistiksel yöntemleri uygulanmıştır. Araştırma bulgularında; öğrencilerin cinsiyet ve sınıf düzeylerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonları ve okuma stratejileri bilişsel farkındalık düzeyleri üzerinde etkili olduğu belirlenmiştir. Yapılan yol analizi sonucunda ise öğrencilerin Türkçe dersine yönelik motivasyonlarının okuma stratejileri bilişsel farkındalıkları üzerinde tüm faktörler açısından etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Determining the Effect of University Students' Technology Usage Levels on Digital Reading Self-Efficacy(Bartın Üniversitesi, 2023) Arslan, AyselThis study aimed to determine the effect of technology use of university students studying in the field of health on their digital reading self-efficacy according to different variables, in this study. The survey model was determined to be suitable for the research and the data were obtained by convenience sampling method. The sample group consists of 461 (372 female-89 male) students studying at Sivas Cumhuriyet University. The research data were obtained by applying the "Reliability of the Technology Usage Scale" and the "Digital Reading Self-Efficacy Scale". Descriptive statistics, independent groups t-test, ANOVA, Tukey, CFA, and SEM techniques were used in the analysis of the data obtained. It was determined that students' technology use levels differed significantly in terms of internet usage time, digital reading self-efficacy in terms of grade level, and branch according to the research findings. In addition, it was determined that students' technology use levels had a positive effect on their digital reading self-efficacy levels and predicted all their factors.Öğe Müzeye dönüştürülen Sivas sanayi mektebinin Sivas eğitimine ve şehir kimliğine etkileri(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Yayınları, 2023) Arslan, AyselAvrupa’da 18. yüzyılda gerçekleşen Reform ve Rönesans hareketlerinin sonucunda ortaya çıkan sanayi devriminin etkileri belirli bir sürecin sonunda Osmanlı İmparatorlu-ğu’nda da hissedilmeye başlanmıştır. Osmanlı İmparatorluğu girdiği savaşları kaybetmiş ve teknolojik anlamdaki yetersizliği ortaya çıkmıştır. Dünyada yaşanan ekonomik ve tek-noloji alanındaki gelişmelerin yansıması gecikmeli olarak kabul görmeye başlamıştır. An-cak Osmanlı İmparatorluğu’nun mesleki kuruluşları olan loncalarda yüzyıllardır süre giden usta-çırak eğitim ilişkisinin temele alındığı üretim anlayışının değişmesi kolay olmamıştır. Lonca sisteminde yetişen ve el emeği ile üretim yapan çalışanların bu değişim karşısında korunması ihtiyacı hissedilmiştir. Lakin tüm bu koruma çabalarına karşın bir süre sonra değişen teknolojinin gerisinde kalınması nedeniyle dünyadaki gelişmelerin takip edilmesi zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Avrupa’daki sanayi alanındaki gelişmeleri takip etmek için yeni sanayi kuruluşlarını kurma ve bu kuruluşlarda çalışacak nitelikli teknik eleman ihtiya-cını karşılamak için çaba gösterilmeye başlanmıştır.Öğe "Diamonds of the Steppe" Proje Bitiş Raporu(28.07.2023) Karakaş, HamdiAB-IPA TREESP2.1.IQSES/205 NOLU PROJE BİTİŞ RAPORU