Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Kitap Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 14 / 14
  • Öğe
    III. ULUSLARARASI GÜZEL SANATLAR BİLİMSEL ARAŞTIRMA GÜNLERİ Bildiri Kitabı (08-10 Nisan 2016)
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2024) Yılmaz, Duygu Ulusoy
    Öncelikle, “III. Uluslararası Güzel Sanatlar Bilimsel Araştırma Günleri” adıyla gerçekleştirilen etkinliğimize katılan ve bildiri sunan tüm katılımcılara teşekkür etmek istiyorum. Bu sempozyum kitabında yer alan bildiriler, güzel sanatlar temel alanının müzik, resim, heykel ve grafik dallarında görev yapan akademisyenler tarafından sunulmuş bildirilerdir. Bilimsel araştırma günlerimiz, öğrenci/akademisyen etkileşimini farklı bir platforma taşımış, güzel sanatlar alanının çok boyutlu irdelenmesini sağlamış ve bu sayede Sivas’ta sanatın uzman kişiler tarafından tartışıldığı bir atmosfer yaratmıştır. Kitapta yer alan bildirilerin, öncelikle Güzel Sanatlar Fakültesi Bölümlerine ve Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Ana Bilim Dallarına önemli bilimsel katkı sağlayacağını, bununla da kalmayıp ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sanat etkinlikleri ve sanat araştırma yazıları içinde yer alarak atıflar alacağını düşünmekteyim. Cumhuriyet Üniversitesi yayınları arasında yer alacak olan bu sempozyum kitabının tüm bilim dünyasına yararlı olması dileğiyle birlikte, başta onursal başkanımız Cumhuriyet Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Faruk KOCACIK olmak üzere, Danışma Kurulu üyelerimiz Prof. Dr. Ali ERKUL’a, Prof. Dr. Ertan BUYRUK’a, Prof. Dr. Metin BOZKUŞ’a, Prof. Dr. Sami HİZMETLİ’ye, etkinliğimize bildirileriyle katılan davetli katılımcılarımıza ve gerçekleştirdiği konserle etkinliğimizi onurlandıran Prof. Dr. Saide BEHBUDOVA’ya, GUSBAG III editörlüğünü üstlenen Yrd. Doç. Dr. Duygu ULUSOY YILMAZ’a, bilim kurulu üyelerimize, düzenleme kurulu üyelerimize, sempozyuma katılan ve bildiri sunan değerli akademisyenlere, bildirileriyle katılan çok sevgili lisans ve lisanüstü öğrencilerimize teşekkür ediyorum. Saygılarımla. Prof. Dr. Mustafa Hilmi BULUT CÜ GSF DEKAN
  • Öğe
    SANAT VE SAĞLIK BAGLAMI
    (Sanat ve sanat baglamı) Mollaoğlu, Songül
    Doğası gereği güçlendirici, katartik ve iyileştirici özelliği olan sanatın bu özelllikleri nedeniyle tedavi edici özelliğinin tarih öncesi dönemlere ve çeşitli kültürlere dayanmaktadır. Sanat terapisi, bireyin içl dünyasına anlam vermesine ve bilinç dışı duygularını dışa vurmasını sağlayan bir ifade biçimi olarak işlev görür. Bu boyutuyla da bireylerde yaratıcılığı geliştirir ve problem çözme yetisini güçlendirir. Bir iletişim yolu olarak sanat, geçmişten günümüze farklı formlarda yansımıştır. Sözsüz ifade yöntemi olan resim formunda sanat sadece bireyin başkalarıyla değil kendisi ile iletişimini de sağlamaktadır. Resim yapma, müzik, dans gibi tüm sanat terapi formlarında amaç kişilerin kendini anlatmak, tanımlamak, ifade etmek, çatışma ve problemlerinin analizini yapmak, bireyler arası etkileşimi arttırmak, stres ve kaygı düzeyini hafifletmek, tutum ve davranışları geliştirmek, benlik saygısını ve öz bilinci yükseltmek ve empatik yaklaşabilmektir.
  • Öğe
    Bir terapi modeli Frida Kahlo
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Psikoterapinin alt dallarından biri olarak sanat terapi, duyguların farkına varılmasını ve ifade edilmesini sağlamanın yanında bireyin yeteneklerinin ortaya çıkarılması, yaratıcılığının keşfedilmesini sağlar. Tamamlayıcı ve bütünleyici sağlık uygulamalarından biri olarak geçmişten günümüze giderek ilgi çeken sanat terapinin bu etkilerinden yararlanmak ve geliştirmek için sağlık ve sanatı buluşturan çok sayıda çalışmalar devam etmektedir.
  • Öğe
    Gorsel sanatlarda gorsel kultur
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Görsel kültür multisipliner bir çalışma geleneğini barındırmaktadır. Görsellerle ve temsillerle kültürün, görsel öğelerine referans olmaktadır. Çağın gereksinimlerine rasyonel bir bakış açısıyla cevap sağlamak üzere görsel sanatlar eğitimi aracılığıyla optimum bir yarar elde ederek eylemler planlanmaktadır. Dolayısıyla baş döndüren teknoloji veya dijital çağın hızına uyum sağlayabilecek bireylerin yetiştirilmesi, çağın donanımına diğer bir deyişle 21. yüzyıl birey becerileri kazanımlarına sahip olmalarına olan gereklilik ortadadır. Bu noktada birey ve toplumsal entegrasyon ve uyum daha da önem kazanmaktadır. Dolayısıyla sanat eğitime olan ihtiyaç her zamankinden daha fazla gereksinim duyulan bir durum halini almıştır. Bireylerin toplumla olan sağlıklı ve güvene dayalı bir iletişim kurabilmesi beklentisiyle eğitim her zamankinden daha büyük önem taşımaktadır. Başka bir ifadeyle sanat eğitiminin gelişmesi ve görsellerle çevrelenmiş yaşam alanlarının en etkili ve en doğru bir şekilde anlaşılabilmesi yolunda genelde eğitim özelde ise sanat eğitimine verilen önemin, önceliğin ve ortaya çıkan ihtiyacın karşılanabileceği eğitim kurumlarının artırılması, eğitim kadrolarının güçlendirilmesi ve alanı anlayıp yorumlayabilecek öğrencilerin yetiştirilmesi esastır.
  • Öğe
    ÇİN GÖRSEL SANATLARI
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Çin sanatı köklü geçmişi ve sahip olduğu tarihsel arka planıyla Uzakdoğu coğrafyasının sanat temelini inşa ederken, evrensel sanatın gücünü de elinde tutmaktadır. Çin görsel sanatları süreç içerisinde hızla değişen farklı hanedanlıklar, politik ve toplumsal değişkenlerle her dönemde kendi kültürel yapısı içinde bağlamsal değişiklikler ve farklılıklar göstermiştir. Sanat; geçmişten bugüne Çin’deki mevcut yönetimlerin yaşam biçimleriyle farklı boyutlar kazanmış ve modern döneme kadar birçok aşamadan geçmiştir. Çin sanat tarihinin iki önemli disiplininden biri Çin mimarisi iken, diğeri Çin görsel sanatlarıdır. Bu makalede Çin görsel sanatları tarihinin köken ve bağlam ilişkileri incelenmekte, hanedanlıklar ve kullanılan teknikler kapsamlı şekilde değerlendirilmektedir.
  • Öğe
    Cagdas muzecilik ve egitimi
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Küreselleşen dünyada, dijital veya teknolojik değişimlerle birlikte farklılaşan yaşam şartları, iktisadi, sosyolojik ve eğitsel parametreler karşısında günümüzde müzelerin anlam ve önemi değişmiştir. Müzelerin toplumlar üzerindeki kesintisiz ve sürdürülebilir motivasyonu, çağdaş müzecilikle beraber sürdürebilir kültür ve eğitim hedefiyle dünya mirasının korunabilirliği ve ileriye taşınabilirliği nosyonunu yerine getirmekte ve kültürel, eğitimsel işbirliğine dayalı gerekliliği ortaya koyabilmeye yönelik programlar geliştirmektedir. Bu bağlamda kitap bölümünde günümüz teknolojisinin sanat ve bilim disiplinleri üzerine olan etkisinin müzelere ne şekilde yansıdığı ve müzeler özelindeki etkinin yanında eğitim bilimleri ile müze eğitimi arasındaki işbirliği ve etkileşim tartışılmaktadır.
  • Öğe
    ÇAĞDAŞ MÜZECİLİK VE EĞİTİMİ
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Küreselleşen dünyada, dijital veya teknolojik değişimlerle birlikte farklılaşan yaşam şartları, iktisadi, sosyolojik ve eğitsel parametreler karşısında günümüzde müzelerin anlam ve önemi değişmiştir. Müzelerin toplumlar üzerindeki kesintisiz ve sürdürülebilir motivasyonu, çağdaş müzecilikle beraber sürdürebilir kültür ve eğitim hedefiyle dünya mirasının korunabilirliği ve ileriye taşınabilirliği nosyonunu yerine getirmekte ve kültürel, eğitimsel işbirliğine dayalı gerekliliği ortaya koyabilmeye yönelik programlar geliştirmektedir. Bu bağlamda kitap bölümünde günümüz teknolojisinin sanat ve bilim disiplinleri üzerine olan etkisinin müzelere ne şekilde yansıdığı ve müzeler özelindeki etkinin yanında eğitim bilimleri ile müze eğitimi arasındaki işbirliği ve etkileşim tartışılmaktadır.
  • Öğe
    Sanat ve saglik
    (2023) Mollaoğlu, Songül
    Doğası gereği sanat ve yaratım süreci, iyileştirici, güçlendirici ve katartik etkisiyle farklı kültürlerde bir terapi yöntemi olarak kullanımı tarih öncesi dönemlere dayanmaktadır. İnsanlığın varoluşundan bu yana süregelen bir olgu olan sanatın ruhsal, zihinsel ve bedensel sağlık üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koyan çalışmalar son zamanlarda giderek artmaktadır.
  • Öğe
    III. Uluslararası Müzik ve Güzel Sanatlar Eğitimi Sempozyumu Bildirileri
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Özdemir, Selin
    Recognizedly, choral conducting is a very important and basic component of polyphonic choir music. Usually, most choir music studies are focusing on choir music itself or its education. In other respects, its an incontestable truth that, an efficient choir and choir music is tightly coupled to a requested choir leadership. In this context, Walter Strauss Choral Conducting Master Class creating by State Polyphonıc Choir, draws attention of late years in our country. Its continued since 2016, led by invited foreign conductors and attendance of active and observer choir conductors from different cities of Türkiye and different countries. During relevant week, participants studying with invited conductors, state choirs conductor, correpetitor and state choir itself. In the last day of masterclass a concert arrenging with all participants and state polyphonic choir. This year eighth masterclass will be eventualize in Ankara. Due to its continuousness and effectiveness in our countries choir music conducting studies: Walter Strauss Choral Conducting Master Class has determined as subject of this descriptive research. Semi-structured interview prepared by researcher used for sample group consist of active and observer conductors as data collection tool. Results evaluated and interpreted with qualitative analysis. Its considered that, this sort of masterclasses, provide advantage of studying/performing, idea exchanges with foreign conductors and intrastate conductors in itself. Therefore, its thougth that, research can give a point of view for choir conductors, choir educators and researchers.
  • Öğe
    III. Uluslararası MÜZİK ve GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ Sempozyum Bildiri Özetleri
    (Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023) Özdemir,Selin; Yayın Yönetmeni : Alim Yıldız
    Dear guests and valuable participants, Welcome to the "Third International Music and Fine Arts Education Symposium", where 19 speakers from 8 different countries will participate and approximately 19 papers will be presented in 6 sessions. Dear guests, I would like to start by quoting Mustafa Kemal Atatürk before talking about my thoughts on art. He said " A nation without art has lost one of its vital vessels." Art is the processing of emotions and the personal reflection of feelings and thoughts in the face of nature and the environment through color, line, form, sound, word and rhythm. Art is a cultural element that distinguishes a nation from other nations and reveals the way a nation finds beauty. Since human beings exist both physically and spiritually, the types of needs have always existed, both physically and spiritually. The first is the physical need as everyone knows. The second is art, which remains hidden but expresses its existence at every opportunity. Man meets his social and spiritual needs with art, which is the sum of the pleasure of speech, sound, color, light, shape and understanding. Being an important communication tool, Art makes life beautiful. In this way, it brings to light the talents that exist in people, and increases the sense of self-confidence by activating them. Art, which enables one to establish a connection between present and future and benefit from it significantly by introducing him own cultural past, is an intertwined connection between emotion and thought, as well as being an active aid in the learning and development process, It is necessary because it enables the individual to adjust his social relations, to cooperate and help, to choose and express the truth, to taste the joy of starting and finishing a job, and to be productive. Art pursuits also have spiritual therapeutic properties. In the whole course of human life, traces of art are found as fundamental values. From the moment he opened his eyes to life, the colors he saw, the forms he grasped, the volumes he perceived have always been the reflections of these traces. Fine arts are a powerful and effective educational tool in personal development. Acquiring values such as gaining aesthetic sensitivity among people, developing common behaviors, gaining common appreciation, and seeking beauty will always be realized in this way The raising of qualified people in the society, the formation of a productive human profile that is beneficial to the environment and the country, the enjoyment of the life they live and the development of their emotions are also the positive results of fine arts. It shows a different feature from other works because it arouses pleasure and enthusiasm in people. I would like to end my words that I started with the artistic understanding of Mustafa Kemal Atatürk, the founder of our Republic, with his words once again. He said "Art is the expression of beauty. If this expression is verbal, it is poetry, if it is with melody, it is music, if it is with paint, it is painting, if it is with carving, it is sculpture, if it is with building, it is architecture." I would like to take this opportunity to express my gratitude and gratitude to all my professors who brought us together and contributed to this program. I hope that the symposium will be beneficial for our city and country. Prof. Dr. Âlim Yıldız Rector
  • Öğe
    Görsel Sanatlar ve Bellek
    (2022) Mollaoğlu, Songül
    Bellek geçmiş yaşantıları anlamak, anlamlandırmak, yorumlamak ve yeniden inşası konusunda yazılı kaynaklarda, görsel kültürde, anma ritüellerinde ve bedensel pratiklerinde devamını sağlar. Belleği görünür yapmanın yollarından biri sanat pratikleridir.
  • Öğe
    Özgün Baskı ve Kullanım Alanlar
    (2022) Mollaoğlu, Songül
    Multidisipliner kopyalama ilkesine dayalı baskı resim sanatı çerçevesi çizilmiĢ ve belirlenmiĢ ilkeler açılımında üretilen pratiklere ve tekniklere bağlı teknolojik ilerleyiĢlerin, evrensel ölçekli, multidisipliner baskı sanatına metodolojik ve çok çeĢitli malzeme akıĢı sağlayan, zengin iĢlerin üretimi, reprodüksiyonunu ortaya koyma ve uygulama biçimidir (Beris & Gülaçtı, 2020). Baskı sanatının baĢlama tarihi 19. yüzyılın ikinci yarısına denk düĢerken, 20. Yüzyıldaki teknolojik geliĢmeler baskı sanatında da köklü ve radikal değiĢimlere yol açmıĢtır. Geleneksel bir zeminde ilerleyen baskı sanatları, dijital çağla beraber geleneksel öğretiden ve kültürden biraz daha bağımsız bir Ģekilde ilerleyerek baskı sanatı dijital teknikleriyle ezber bozan ve günceli de içeren yeni yönelimlere evrilmiĢtir. Güncelin entegrasyonu sağlanırken, geçmiĢin temelleri ile özümsenmesi ilkesi üzerinden hareket prensibine bağlı kalınmıĢtır. Bu prensipten hareketle, dijital çağın getirisi; baskı sanatlarının disiplinler arası bir zemin kazanmasının yolunu açmıĢtır. Tüm bu geliĢmeler baskı sanatının metodolojik olarak yeniden yorumlanmasının da yolunu açmıĢtır. 21. yüzyılda görsel sanatlar içindeki yerini ve önemini geçmiĢ öğretiler ve güncel bileĢenler üzerinden inĢa eden baskı sanatları daha çevreci, daha insan sağlığı odaklı teknikler ve çağa uygun bir hızla yerini uzun yıllar boyunca Ģimdiden belirlemektedir. 21. yüzyılda çoğaltım mantığı üzerinden ilerleyen baskı sanatı disiplininde diğer birçok sanat disiplininde de olduğu gibi iĢi yapan kiĢinin duygusu, iĢi oluĢturma geri planı, bağlam, iĢin felsefik, sosyolojik, tarihsel zemini öncelemektedir. Sanatçı tüm bu bileĢenler tabanında oluĢturduğu desenini kendi belirleyeceği yöntem ve teknikle bir kalıba aktarır ve kalıp üzerinde de gerekli hazırlıkları tamamladıktan sonra, hazırladığı bu görselin görüntüsünü tamamen kendi kontrolünde transferini sağlar. Tüm bu aĢamalar, yani sanatçının kendi kontrolünde olma süreci baskıya özgün baskı kimliği kazandırmaktadır. Daha sonra bu görselden birden fazla baskılar elde eder, sonra sıralarına göre sınıflandırır ve imzalar. Bu sayının sınırını yine sanatçı belirlemektedir Geleneksel baskıda sorumluluk sanatçıya aittir tamamen sanatçının kontrolündedir; dijitalde ise sorumluluk ağırlıklı olarak bilgisayarda kabul edilmektedir. Dijital baskı resim metodolojisinin, özgün baskı içerisine dahil edilip edilmeyeceği yönünde ortak bir görüĢ olmamakla birlikte geleneksel baskının da, dijital baskının da farklı zorlukları olduğu gibi yenilik sayılacak avantajları da bulunmaktadır. Günümüzde gelinen nokta, multidisipliner bir alan kazanmıĢ olmasıdır. Bu da günümüz sanat anlayıĢıyla örtüĢen yaygın bir onam olarak görülmelidir.
  • Öğe
    Yeni bir Kentsel Kolektif Tüketimi
    (2022) Mollaoğlu, Songül
    Toplumsal, tarihsel, iktisadi ve siyasal bağlantılar arasında meydana gelen kentler; neredeyse canlı bir metabolizma gibi dinamik, devinimsel yapıda ve sürekli dönüşüm yaşamaktadırlar. Kent kavramı farklı kuramlarla, yaklaşımlarla ele alınmaktadır. Yaşanılan ortamı sosyolojik bir yapıt şeklinde inceleyen Lefebvre, bu ortamın nasıl inşa edildiğini ve bunun oluşturduğu uyuşmazlıkları araştırırken, Castells kenti emeğin baştan inşa odağı şeklinde ifade etmiştir. Harvey ise kapital birikimini ve bunun oluşturduğu buhranın analiz noktası olarak kenti incelenmiştir. İktisadi –siyasi bakış açısıyla incelenen kent, bu süreçte kapitalin en temel kölesi konumuna evrilmiştir. Tarihsel bağlamda kent modelinin şekil alışı; kişinin hayat biçiminin başkalaşması ve tüketim alışkanlıklarının dağılım ve farklılığıyla ilgilidir. Sanayi devrimin ardından kent modelini şekillendiren birincil veya asıl unsurlar; teknolojik ve dijital çağın ilerleyişine bağlı ulaşım – telekomünikasyonla inşa yöntem, materyal ve tekniklerdeki başkalaşım belirleyici olmuştur. Şehirler, ihtiyaç duyulan eğitim, sağlık ve barınma benzeri kolektif tüketim gereksinimlerinin temin edildiği yerleşim alanlarıdır. Bu bağlamda sanatçının günümüz bireylerinin yaşamsal alanlarını inşa eden şehirleri çalışma materyali yapması ve bir analiz nesnesi haline getirmesi kaçınılmazdır. Görsel ve işitsel sanatlar, çağımız sosyal hayatının biçimlenmesinde önemsenmesi gereken disiplinlerdir. Bu disiplinler, bireye ve toplumu duygusal ve psikolojik açıdan eyleme geçirmek, uyumlandırmak ve geliştirmektedir. Bu bağlamda sanatçılar kenti şekillendiren unsurları bilgi çağının topluma sunduklarıyla sadece toplumsal olarak değil bireysel nitelikleriyle incelemesi, bu yaklaşımla yeni bir kurulum imajına olan ihtiyacı belirlemesi önemlidir.
  • Öğe
    Art Therapy with the Extent of Health Promotion
    (Intechopen Publishing, 2022) Mollaoğlu, Songül
    Health and art disciplines have worked in cooperation for the development of health from past to present. Today’s understanding of health requires the integration of concepts, such as creative thinking, intuitive and aesthetic knowledge, spiritual aware ness, integration, and maturation, which are extremely important in the development of health. The examination of the process of making and creating art and the develop ment of aesthetic sensations that occur at the end of this process play an important role in both the development of health, the growth and maturation of the individual, and the recovery and repair of illness. Art activities not only support holistic health but also act as a source of motivation for well-being. The inclusion of art in health care services has positive effects on society from the more broad perspective of health professionals, patients, and their families. In this review, the relationship between art and health, which is as old as human history, is discussed in line with the literature review, and the dimension of art in improving health is examined. In addition, in line with the stud ies carried out, the effects of art therapy on individuals with health problems and art therapy methods are discussed