Yıldırım, EnbiyaTuran, Zekiye2024-10-192024-10-192004https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Keh6sQzap4ZTp8dqWPlH1BoFEa--qIxb6UaPRGbraGOYaMn08Wgt8dI6z7xAQm7Lhttps://hdl.handle.net/20.500.12418/22498Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel İslam Bilimleri Ana Bilim Dalı, Hadis Bilim DalıÖZET Suret hadisi olarak bilinen ve insanın yaratılmışlar arasındaki önemine vurgu yapan "Allah Âdem'i kendi sureti üzere yarattı." rivayetinin, Tevrat'ta da bulunması âlimlerin her zaman dikkatini çekmiştir. Bu cümlenin Tevrat'taki anlamıyla hadisteki ortak anlamı, insanın yeryüzünde bulunan diğer yaratılanlardan üstünlüğüdür. Yahudi âlimi Rachi'nin tefsirine göre Allah Teâlâ, semavi âlemde kendi suretine benzer mahluklar yaratmıştır. Fakat yeryüzünde kendi suretine benzer bir mahluk yaratmamıştır. Yeryüzünde kendi suretinde bir mahluk yaratmaya karar verir ve Âdem'i yaratır. İslam dininde ise Allah Teâlâ, kendisini tanıması ve kul olması için inşam yaratmış; semavi ve yeryüzü âleminde yaratılanlardan üstün tutmuştur. Her iki kutsal dinin ortak noktası ilk insan Âdem'in yeryüzündeki yaratılmışların en şereflisi olmasıdır. Bu çalışmada, hadis teknikleri, kültürel anlayış ve tarihi süreçler çerçevesindeki bilgileri bir araya getirerek suret hadisinin İsrâîlî olup olmadığını tespit etmeye çalıştık. Bu çalışmanın küreselleşen dünyanın diyolog sorununa, semavi dinlerin insana verdiği değer temelinde çözüme katkı sağlayacağına inanıyorum.ABSTRACT The narrative of ' ' Allah has created Adam upon his own appearance " known as an appearance saying and amphasizing the importance of human being among the creatures and its existence in the pentateuch too has always attracted scholars. The mutual meaning of this narrative in the saying and the pentateuch stresses the superiority of humanbeing upon the other creatures on earth. According to commentary of Jewish scholar Rachi Allah created some creatures resembling his own appearance in the universe. But he did not create any creature resembling his own appearance on earth. And he decides to create a creature resembling his own appearance on earth and he creates Adam. However, according to Islam Allah created humanbeing to know him and to be his slave and he prefered humanbeing among the other creatures on earth and in the universe as well. The mutual point of the two holly religion is the first human Adam is the most honoured one among the creatures. We tried to establish in this study, appearance saying is whether Israeli or not combaining saying technics, cultural understanding and historical periods knowladges. I believe that this study is going to help the solution of the dialog problem in the globalising world with the humanbeing value of the spiritual religionstrinfo:eu-repo/semantics/openAccessDinReligion’Allah, Âdem’i kendi sûreti üzere yarattı’ hadisinin incelenmesiThe study of the hadith 'Allah has created Adam upon his own appearence'Master Thesis1231145626