Aksu, AliÜnal, Emine Rumeysa2024-10-192024-10-192021https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RjZwH00oMG4iNa5SgvlggxOhunGzhxXJjemXn_VXIA6drXoe-4az0bfsyEtcxJSlhttps://hdl.handle.net/20.500.12418/21468Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslam Tarihi ve Sanatları Ana Bilim DalıTürk İslâm sanatlarında tezyinatın önemi büyüktür. Bunlar arasında ise hat sanatının tarih boyunca en önemlisi olduğu söylenebilir. Anadolu'nun merkezi yerinde bulunan Sivas'ta da diğer İslâm süsleme sanatları gibi hüsn-i hatla ilgili pek çok çalışma yapılmıştır. Büyük hattatların kaleme aldığı yazma eserler vardır. Ayrıca yine seçkin hattatların hazırladığı hat levhaları da Sivas'ta çeşitli ortamlarda sergilenmektedir. "Sivas Gök Medrese ve Ziyabey Kütüphanesi'ndeki Hat Levhaları ve Hat Sanatı Bakımından Değerlendirilmesi" başlıklı tezimizin "Giriş" kısmında Hat sanatına dair kısa bilgiler verdikten sonra Gök Medrese ve Ziyabey Kütüphanesinde bulunan hat levhalarını incelemeye çalıştığımız birinci ve ikinci bölümde levhalarla ilgili değerlendirmelerden önce Sivas'taki hat levhaları üzerinde kısa bir envanter bilgisi verdik. Birinci bölümde Gök Medrese ve banisine dair kısa bilgiler verdikten sonra burada bulunan hat levhalarını (10 adet) ve özelliklerini yazarak hat sanatı bakımından değerlendirmeye gayret ettik. İkinci bölümde de benzer şekilde Ziyabey Kütüphanesi ve banisine dair kısa bilgiler verdikten sonra burada bulunan hat levhalarını (22 adet) ve özelliklerini yazarak hat sanatı bakımından değerlendirmeye çalıştık.Decorative Arts have a great importance in Turkish Islamic Arts. Among them, it can be said that the art of calligraphy was the most important throughout history. In Sivas, which is located in the center of Anatolia, he made many studies on calligraphy, like other Islamic decorative arts. There are manuscripts written by great calligraphers. In addition, calligraphy plates prepared by masked calligraphers are exhibited in various environments in Sivas. In our thesis titled "The Calligraphy Plates in the Center of Sivas (in the Public Buildings) and their Evaluation in Terms of Calligraphy- (Specific to the Gök Madrasa and Ziya Bey Library)", we tried to examine the calligraphy plates in the Sivas Gök Madrasa and Ziyabey Library after the introduction part of our study, in which we gave brief information about the Art of Calligraphy. In the first and second chapters, we gave a brief inventory of the line plates in Sivas before the evaluation of the signs. In the first part, after giving brief information about the Gök Madrasa and its patron (10 pieces), we tried to evaluate the calligraphy plates and their features in terms of calligraphy. Similarly, in the second part, after giving brief information about the Ziyabey Library and its patron (22 pieces), we tried to evaluate the calligraphy plates and their features in terms of calligraphy.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessDinReligion ; El SanatlarıSivas Gökmedrese ve Ziyabey Kütüphanesi’ndeki hat levhaları ve hat sanatı bakımından değerlendirilmesiCalligraphy plates in Sivas Gökmedrese and Ziyabey Library and their evaluation in terms of calligraphyMaster Thesis1131700030