Bozpolat, EbruDurdu, Yunus2024-10-262024-10-2620201300-97022149-3243https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/387904https://hdl.handle.net/20.500.12418/25661Bu çalışmanın amacı; ortaöğretim 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin epistemolojikinanç düzeylerinin cinsiyet, sınıf, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, ailenin aylık gelir düzeyi ve günlükokul dışı matematik ders çalışma süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık gösterip göstermediğinibelirlemektir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2014-2015 eğitim-öğretimyılında Sivas ili merkezindeki ortaöğretim kurumlarında 9. ve 10 sınıfta öğrenim gören 2237 öğrencilerindenoluşmaktadır. Araştırma verilerinin elde edilmesinde, İlhan ve Çetin (2013) tarafından geliştirilen “MatematikOdaklı Epistemolojik İnanç Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde; betimsel istatistik, bağımsız gruplar ttesti ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; Matematik OdaklıEpistemolojik İnanç bağımlı değişkeni için Öğrenmenin Çabaya Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutunda cinsiyet,baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi ve günlük okul dışı ders çalışma süresi değişkenleri; ÖğrenmeninYeteneğe Bağlı Olduğuna İnanç alt boyutunda cinsiyet ve günlük okul dışı ders çalışma süresi değişkenleri;Tek Bir Doğrunun Var Olduğuna İnanç alt boyutunda ise sınıf, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, aileninaylık gelir düzeyi ve günlük okul dışı ders çalışma süresi değişkenleri açısından anlamlı farklılık tespitedilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessORTAÖĞRETİM 9. VE 10. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK ODAKLI EPİSTEMOLOJİK İNANÇLARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİArticle30111891387904