Arslan, AyselTaşgın, Adnan2025-05-042025-05-0420192148-2896https://hdl.handle.net/20.500.12418/31216Bu araştırmanın amacı; ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonlarını belirlemeye yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı geliştirmektir. Ölçeğin geliştirilmesi amacıyla Sivas il merkezinde dört farklı ortaokulda 5, 6, 7 ve 8. sınıflarda eğitim görmekte olan 493 kadın, 537 erkek olmak üzere 1030 öğrenci çalışma grubuna dâhil edilmiştir. Ölçeğin faktör yapısını belirlemek amacıyla yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) değeri .935, Bartlett’s Küresellik Testi değeri ise *χ2=16888,796; df=2628,  p<.000 için anlamlı bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach’s Alpha güvenirlik kat sayısı motivasyonsuzluk faktöründe .97, içsel motivasyon faktöründe .89, hedef motivasyonu faktöründe .89, dışsal motivasyon faktöründe .86 ve toplamda ise .95 olarak bulunmuştur.The aim of this study, it was aimed to develop a measurement tool to determine the success motivation of Turkish course for secondary school students. In order to develop the scale, 1030 students studying in 5, 6, 7 and 8 grades in four different secondary schools in Sivas city center were included in the study group. Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) value of the scale was .935 and Bartlett's Sphericity Test value was *χ2=16888,796; df=2628,  p<.000. Factor analysis was performed after determining the convenience of these values to the factor analysis of the scale. The Cronbach’s Alpha reliability coefficient of the scale was found to be .97 in the sub-dimension of amotivation, .89 in the sub-dimension of intrinsic motivation, .89 in the sub-dimension of the goal motivation, .86 in the sub-dimension of extrinsic motivation and .95 in the total items. Based on these findings, it can be said that the scale measures the level of motivation that is valid, reliable, and that it wants to measure.tr10.18009/jcer.565717https://doi.org/10.18009/jcer.565717info:eu-repo/semantics/openAccessMotivasyontürkçe dersiölçek geliştirmeöğrenciOrtaokul Öğrencilerine Yönelik “Türkçe Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği” Geliştirme ÇalışmasıThe Study of Developing a ‘‘Motivation Scale Intended for Turkish Course’’ Towards Secondary School StudentsResearch Article714249228