Cesur, BüşraKurt, Merve2025-05-042025-05-0420232587-0874https://hdl.handle.net/20.500.12418/32283Giriş ve Amaç: Bu araştırma ebelik eğitiminde öğrencilerin uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri ve hazırbulunuşluklarının belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tiptedir ve evrenini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanma süreci, Kişisel Bilgi Formu, Öğrencilerin Açık ve Uzaktan Öğrenmeye İlişkin Durumlarının Belirlenmesi Ölçeği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri SPSS 22.0 programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde parametrik yöntemler kullanılmıştır. Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre farklılaşmaların incelenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi (Anova) ve post hoc (Tukey, LSD) analizleri kullanılmıştır. Araştırma öncesi etik kurul izni alınmıştır. Bulgular: Araştırmaya 343 ebelik öğrencisi katılmıştır, 38 öğrenci veri toplama formundaki eksiklikler sebebiyle çalışma dışında bırakılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre öğrencilerin “uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk” ortalaması yüksek bulunmuştur. Sınıf derecelerine göre incelendiğinde 4. sınıf öğrencilerin uzaktan eğitime genel hazırbulunuşluk puanları daha yüksek bulunmuştur. (pIntroduction and Aim: This research was planned to determine the students' views and readiness for distance education in midwifery education. Method: The research is descriptive and its population consists of students of Sivas Cumhuriyet University Faculty of Health Sciences Midwifery Department. The data collection process was carried out using the Personal Information Form and the Scale for Determining the Status of Students Regarding Open and Distance Learning. The research data were evaluated with the SPSS 22.0 program. Parametric methods were used in the analysis of the data. The t-test, one-way analysis of variance (Anova) and post hoc (Tukey, LSD) analyzes were used to analyze the differentiations according to the descriptive characteristics of the students. Ethics committee approval was obtained before the study. Results: 343 midwifery students participated in the study, 38 students were excluded from the study due to deficiencies in the data collection form. According to the results of the research, the average of the students' general readiness for distance education was found to be high. When examined according to grades, the general readiness scores of 4th grade students for distance education were found to be higher. (ptr10.51754/cusbed.1312130https://doi.org/10.51754/cusbed.1312130info:eu-repo/semantics/openAccessEbelik EğitimiUzaktan EğitimHazırbulunuşlukEbelik Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim İle İlgili Görüşleri ve Hazır bulunuşlukları: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi ÖrneğiViews and Readiness of Midwifery Students Regarding Distance Education: The Case of Sivas Cumhuriyet UniversityResearch Article8Special Issue315309