Kanak, MehmetGürel, Ebrunur2025-05-042025-05-042024https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=UjlM15wKZGQW6TLC0pvCt_TYj5ttcLRogf0EVp8kaHkUj-x-F5QSfRHBoOl-Sklchttps://hdl.handle.net/20.500.12418/34773Bu çalışmada, okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerileri ile akran zorbalığına uğrama düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlanmıştır. Bu amaçla, çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini Türkiye'deki tüm okul öncesi çocuklarını kapsamaktadır ve çalışmanın örneklemini, basit seçkisiz örnekleme ile okul öncesi öğretmenleri aracılığında 199 çocuk oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında "Kişisel Bilgi Formu", "Duygu Düzenleme Ölçeği" ve "Okul Öncesi Akran Zorbalığı Ölçeği Öğretmen Formu" kullanılmıştır. Çalışmada katılımcılardan elde edilen verilerin analizinde SPSS 24.0 paket programı kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerilerinin; cinsiyet, çocuğun doğum sırası, baba eğitim düzeyi ve ailenin gelir düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerileri; yaş, kardeş sayısı, anne eğitim düzeyine göre ise anlamlı düzeyde farklılaşmamıştır. Okul öncesi dönemdeki çocukların akran zorbalığına uğrama düzeyleri; yaş (sözlü zorbalık alt boyutuna göre), cinsiyet, kardeş sayısı, doğum sırası ve ailenin gelir düzeyine göre anlamlı düzeyde farklılaştığı görülmüştür. Okul öncesi dönemdeki çocukların akran zorbalığına uğrama düzeylerinde; anne eğitim düzeyi ve baba eğitim düzeyine göre ise anlamlı düzeyde farklılık görülmemiştir. Okul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerileri ve akran zorbalığına uğrama düzeyleri arasındaki ilişkiye bakıldığında ise anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu sonucuna varılmıştır.In this study, it was aimed to examine the relationship between emotion regulation skills of preschool children and their level of peer bullying. For this purpose, relational screening model was used in the study. The sample of the study consisted of 199 preschool teachers in Turkey by simple random sampling from random sampling methods. "Personal Information Form", 'Emotion Regulation Scale' and 'Preschool Peer Bullying Scale Teacher Form' were used to collect the data. SPSS 24.0 package program was used to analyze the data obtained from the participants in the study. According to the findings obtained from the study, it was seen that emotion regulation skills of preschool children differed significantly according to gender, birth order of the child, father's education level and family income level. There was no significant difference according to age, number of siblings and mother's education level. The levels of peer bullying of preschool children differed significantly according to age (according to verbal bullying sub-dimension), gender, number of siblings, birth order and family income level. There was no significant difference according to mother's education level and father's education level. When the relationship between emotion regulation skills and peer bullying levels of preschool children was examined, it was concluded that there was a significant relationship.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessEğitim ve ÖğretimEducation and TrainingOkul öncesi dönemdeki çocukların duygu düzenleme becerileri ile akran zorbalığına uğrama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesiExamining the relationship between emotion-regulating skills and peer bullying levels of preschool childrenMaster Thesis1371893187