Fertelli, Tülay KarsTuncay, Fatma Özkan2024-10-262024-10-2620202459-1467https://doi.org/10.26453/otjhs.567732https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/431600https://hdl.handle.net/20.500.12418/24011Amaç: Bu çalışmanın amacı, bir lisans hemşirelik programının klinik uygulamasında olan öğrencilerin klinik değerlendirilmesinde öz, akran ve eğitici değerlendirmeler arasındaki ilişkiyi incelemektir.Materyal ve Metod: Çalışmaya ikinci sınıfta okuyan 70 hemşire-lik öğrenci katıldı. Araştırma verileri, Öğrenci Bilgi Formu, Klinik Performans Değerlendirme Ölçeği kullanılarak toplandı. Çalışmada öz, akran ve eğitici değerlendirmeler arasındaki ilişkiyi belirlemek için Pearson Korelasyon testi, öz, akran ve eğitici değerlendirmele-rinin karşılaştırılmasında ise Paired Sample t Testi kullanılmıştır.Bulgular: Öz ve akran değerlendirme puanlarının eğitici değerlen-dirme puanından yüksek olduğu ve aradaki farkın anlamlı olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Tüm değerlendirmeler arasında pozitif korelasyon olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin çoğunluğunun öz ve akran değerlendirmeye ilişkin olumlu düşüncelerinin olduğu belir-lendi (öz değerlendirme % 92,8; akran değerlendirmesi % 97,1).Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin kendilerine ve akranlarına eğiti-ciden daha fazla puan verdikleri, değerlendirmeyi objektif olarak yapamadığı görülmüştür. Bu yöntemlerin öğrencinin klinik değer-lendirmesinde tek başına kullanılması uygun değildir. Fakat eğitici değerlendirme yöntemini desteklemek, öğrencilerin gelişmesini ve değerlendirme sürecinde aktif olmasını sağlamak amacıyla klinik değerlendirmede kullanılabilir.tr10.26453/otjhs.567732info:eu-repo/semantics/openAccessHemşirelik Öğrencilerinin Klinik Değerlendirilmesinde Öz, Akran ve Eğitici Değerlendirme Arasındaki İlişki: Pilot Bir ÇalışmaArticle51135127431600