HÜSEYNİ, Seyid Muhammed Taki2024-05-312024-05-3120239786057240934https://hdl.handle.net/20.500.12418/15354Çalışmamızın temelini oluşturan Risâle fî fenni’l-elhân isimli eser, 15.yüzyılın başlarında telîf edilen, metod ve yöntem itibâri ile Urmevî’nin Edvâr’ının izinde ve onun devamı olarak nitelendirmektedir. Urmevî’nin Edvâr’ına gelince; mûsikî nazarîyâtı üzerine kaleme alınan önceki eserler ile farklı bir düzen ve insicamda olduğu açıkça söylenebilir. Urmevî’nin mûsikî nazarîyâtı ile ilgili olarak Edvâr’ında sunduğu metot, kendisinden sonra gelen hemen her mûsikî nazarîyâtçısı tarafından kabul edilmekle beraber, kendisinden önceki metotları da unutturmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/closedAccessRİSÂLE FÎ FENNİ’L-ELHÂN (HULÂSATÜ’L-EFKÂR FÎ MA’RIFETI’L-EDVÂR) VE 15.YY MÛSİKÎ NAZARİYÂTINDAKİ YERİ VE ÖNEMİBook113201