Zorlutuna, Şebnem2023-04-112023-04-112022file:///E:/K%C4%B0TAP%20B%C3%96L%C3%9CM%C3%9C3.pdfhttps://hdl.handle.net/20.500.12418/13458Covid-19 pandemisinin neden olduğu acil durum, Dünya ve Türkiye’de geleneksel yüz yüze derslere alternatif öğretim stratejileri uygulamasını gerektirmiştir. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) kararı ile Üniversiteler 23 Mart 2020’den itibaren eğitime uzaktan eğitim sistemleriyle devam etmişlerdir (YÖK, 2020). Bu kararın alınmasından ancak 1,5 yıl sonra üniversitelerde yüz yüze eğitime 13 Eylül 2021 itibariyle dönülebilmiştir. Yüz yüze eğitimin başlaması ile Covid-19’un öğrencilerde oluşturabileceği kaygı durumunun akademik performanslarında düşüşü beraberinde getirmesi beklenebilir. Bu bağlamda bireyde çeşitli nedenler ile oluşan gerginlik, endişe ve fizyolojik uyarılmalardan oluşan hoş olmayan duygu durumu olan kaygının bu süreçte üniversite öğrencileri üzerindeki etkisini belirlemek önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, yeniden başlanılan yüz yüze eğitimde üniversite öğrencilerine Covid-19’a yakalanma kaygı ölçeği uygulayarak kaygı düzeylerini belirlemektir. Öğrencilerin Covid-19’a yakalanma kaygı düzeylerinin belirlenmesi, öğrencilerin psiko-sosyal durumlarının ortaya konması bakımından önemlidir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessuzaktan eğitim, covid-19'a yakalanma kaygısı, yüz yüze eğitimYENİDEN YÜZ YÜZE EĞİTİMDE ÖĞRENCİLERİN COVİD-19’A YAKALANMA KAYGILARININ DEĞERLENDİRİLMESİBook Chapter131