2025-06-272025-06-271999975-7631-48-5https://hdl.handle.net/20.500.12418/36037Tıbbın ve hekimlerin amacı insan ve insanlara sağlık alanında yardım etmek ve sağlık düzeyini yükseltmek olduğundan tıp fakültelerinde Davranış Bilimleri dersi zorunlu tutulmuştur. Günümüzde bilimsel ve teknolojik gelişmeleri iletişimi etkilemiş, geliştirmiş ve önemini giderek artırmıştır. İletişimin önemi nedeniyle birçok iletişim aracı geliştirilmiş, çağımıza "bilgi çağı", "iletişim çağı" gibi isimler verilmiştir. Ancak iletişimde çeşitli aygıtların önem kazanması aynı zamanda iletişimi mekanikleştirmiş, insanları hem kendisine, hem de diğer insanlara yabancılaştırmış ve kişilerarası ilişkileri en alt düzeye indirmiştir. Oysa, amacı insanlara yardım etmek ve sağlık düzeylerini yükseltmek olan hekimlerin kişilerarası ilişkileri, davranışı, davranışların altında yatan etkenleri, kendilerini,' diğer insanları ve kültürlerini iyi tanımaları; mesleksel uygulamalarında bu temel bilgileri yetkin biçimde uygulanmaları gerekir. Ülkemizde tıp fakültelerinin Davranış Bilimleri dersinin standart bir programı yoktur. On yıldır bu dersi veren bir öğretim üyesi olarak deneyimlerine ve diğer tıp fakültelerinin programlarına göre konuları belirledim. Bu kitap bazı fakültelerde "Psikolojiye Giriş" ya da "Kişilerarası ilişkiler" adıyla verilen derslerin konularını da kapsamaktadır. Kitabın tıp fakültesi öğrencilerine, hekimlere ve bu alana ilgi duyanlara yararlı olmasını dilerim.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessTıp Fakülteleri İçin Davranış Bilimleri Ders KitabıBook