Uğurlu, Celal TeyyarBeycioğlu, KadirKoşar, SerkanKahraman, HilalŞemin, Fatma Köybaşı2025-06-042025-06-042018978-605-4561-66-7526 sayfahttps://hdl.handle.net/20.500.12418/35909Dünya ölçeğinde üniversite kavramı, küreselleşme, üniversite sıralamaları, ve uluslararasılaşma ile beraber ülkelerin gündeminde yükseköğretim politikalarına yön verirken yerini almıştır. Bu kavram, YÖK tarafından yürütülen Araştırma Üniversitesi Girişimi ile 2016 yılı itibarıyla Türkiye yükseköğretiminde de kendine zemin bulmuş ve üniversite sınıflandırması kapsamında araştırma üniversitelerini belirlemeyi hedeflemiştir. Türkiye yükseköğretimi son 20 yılda yaşadığı gelişmelerle 90’lı yıllara kıyasla nicel olarak iki katı büyümüş, ancak araş-tırma, eğitim ve topluma hizmet için niteliksel gelişmeye ihtiyaç duyan bir sistemdir. Bu girişim, yükseköğretim kurumlarında ihtiyaç duyulan niceliksel gelişmeye öncülük edebilir mi? Bu çalışmanın amacı, çeşitli ülkelerin dünya sınıfı üniversite uygulamalarının karşılaştırmalı bir analizini yaparak, Türkiye’deki araştırma üniversitesi girişimini yükseköğretim politikalarını göz önünde bulundurarak değerlendirmektir. Hem dünyadaki örnekler hem de Salmi’nin (2009) dünya ölçeğinde üniversite çerçevesi kullanılarak yapılan değerlendirmede, Araştırma Üniversitesi Girişiminden sonra gerçekleşen eğitim politikalarının öğretim üyelerinin kalitesini artırmak, yete-nekli öğrencileri belirlenen araştırma üniversitelerine yerleştirilmesi, zengin bir öğrenme ve araştırma ortamı için ayrılan kaynaklar, akademik özgürlük ve özerklik, ve yasal düzenlemeler konularında dünya ölçeğinde üni-versite yaratmayı destekleyici olmadıkları görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess13. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ Eğitim Yönetimi Araştırmaları13. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ KONGRESİ 10-12 Mayıs / May 2018 Sivas, TÜRKİYE / TURKEY RESEARCH IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION THE 13 TH INTERNATIONAL CONGRESS ON EDUCATIONAL ADMINISTRATIONBook