Arslan, Rahim2024-10-262024-10-2620211309-42892149-9136https://doi.org/10.36543/kauiibfd.2021.017https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/439204https://hdl.handle.net/20.500.12418/24679Covid 19 salgını tüm milletleri vesosyal hayatın tüm aşamalarını olumsuz şekildeetkilemiştir. Bulaşma şeklinin yakın temasolması nedeniyle özellikle toplu haldebulunulması gereken eğitim ortamları en riskliyerler olarak kabul edilmiş ve ilk tedbirler bualanlarda alınmıştır. Bu kapsamda YÖKtarafından tüm üniversitelerde uzaktan eğitimegeçilmiştir. Daha önceki uzaktan eğitimlerdenfarklı olarak, salgın döneminde hem öğrencilerhem de öğretim üyeleri çeşitli nedenlerdendolayı birçok olumsuzluklarla karşılaşmışlardır.Bu çalışmada da Sivas CumhuriyetÜniversitesi’nde öğrenim gören öğrencilerinsalgın döneminde uygulanan online eğitimeyönelik tutumlarını ölçmek için geçerli vegüvenilir bir ölçek geliştirilmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla ilk aşamada 35 maddeden oluşantaslak ölçek oluşturulmuştur. Taslak ölçeğeuygulanan AFA sonucunda beş faktörden oluşan21 maddelik ölçek elde edilmiştir. Modelinuyumluluğu doğrulayıcı faktör analizi ile testedilmiş, uyum indeksleri kabul aralığındabulunmuştur. Test tekrar test sonuçları ve alt üstgruplara dayalı madde analizi anlamlı olarakelde edilmiştir. Ayrıca ölçeğin Cronbach Alphadeğeri 0.884, alt faktörlerin Cronbach Alphadeğeri 0.884-0.658 aralığında hesaplanmıştır.tr10.36543/kauiibfd.2021.017info:eu-repo/semantics/openAccessFaktör AnaliziUzaktan EğitimCovid 19Ölçek GeliştirmeSALGIN DÖNEMİNDE UYGULANAN UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRİLMESİArticle1223393369439204