Browsing by Author "Celal Teyyar Uğurlu"
Now showing items 1-20 of 42
-
4+4+4 Eğitim Sisteminin Okul Paydaşlarına Olumlu ve Olumsuz Etkilerinin Yönetici Görüşlerine Göre İncelenmesi
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; Ahsen Demir (2014)Bu araştırmanın amacı 2013-2014 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan yeni eğitim sisteminin öğrencilere, velilere, öğretmenlere ve yöneticilere olumlu ve olumsuz etkilerini yöneticilerin kendi ifadelerine dayalı olarak ... -
Akran-Arkadaş Gruplarına Üyelik: Anlamı, Nedenleri, Kriterleri, Çatışma Yaratan Etkenler ve Sürekliliği
Hakkı Kızıloluk; Celal Teyyar Uğurlu (2017)Bu çalışmada üniversite öğrencileri arasındaki arkadaşlık ilişkilerinde arkadaşlık gruplarına üyeliğin anlamı, nedenleri, kriterleri, çatışma yaratan etkenleri ve sürekliliğine ilişkin öğrenci görüşleri betimlenmiştir. ... -
Anadolu öğretmen lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları (Adıyaman ili örneği)
Celal Teyyar Uğurlu (2012)Bu araştırmanın amacı Anadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarını belirlemektir. Bu bağlamda, Atıadolu Öğretmen Lisesi öğrencilerinin tutumlarını, cinsiyet, öğrencilerin öğrenim gördükleri ... -
Avrupa Birliği Ülkelerinde ve Türkiye’de vatandaslık eğitimi
Celal Teyyar Uğurlu (2011)Devletler ortak geleceklerini garanti altına almak ve toplumsal düzeni sağlıklı bir sekilde yasatmak için insanlar arasında güçlü bağlar olusturmalıdır. ?nsana saygı gösterme, değer verme, hosgörü, paylasma her vatandasın ... -
DEMOGRAFİK ÖZELLİKLER VE TUTUMUN TÜKENMİŞLİK ÜZERİNE YORDAYICILIK ETKİSİ
Celal Teyyar Uğurlu; H. Gonca Usta (2016)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin, bazı demografik özellikler ve denetim tutumlarının tükenmişlik üzerine yordayıcılık etkisini betimlemektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. ... -
Development Study for Absenteeism Attitude Scale
Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin devamsızlık tutumlarını ortaya koyacak bir ölçek geliştirmek ve geçerlik, güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Devamsızlık Tutum Ölçeği (DTÖ)'nin psikometrik özelliklerini ... -
Effects of decision-making styles of school administrators on general procrastination behaviors
Celal Teyyar Uğurlu (2013)Problem Durumu Yönetim sistemlerinin temelinde karar süreci vardır. İnsan davranışlarının sistemli bir yapı içersinde yönetilmesinin kaynağı olarak karar verme her zaman başvurulması gereken bir süreçtir, örgütlerin ... -
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Üniversitenin Örgütsel İmajının Değerlendirilmesi
Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi öğrencilerinin görüşlerine göre Cumhuriyet Üniversitesi'nin örgütsel imajını değerlendirmektir. Çalışma, betimsel tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi 2014-2015 ... -
Eğitimde Denetim Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Celal Teyyar Uğurlu; H Gonca Usta (2016)Bu çalışma öğretmenlerin denetime ilişkin tutumlarını ölçen Denetim Tutum Ölçeği (DTÖ) geliştirme sürecini açıklamaktadır. Çalışmada ön uygulama için 160 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Araştırmanın ikinci adımında ... -
Etkili Okul ve Okul Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
Bu araştırmanın amacı, okul liderliği davranış ve uygulamalarının, okulu etkili kılmadaki rolü ve önemini öğretmen görüşlerine göre betimlemektir. Araştırma durum deseninin kullanıldığı nitel bir çalışmadır. Veri toplama ... -
Etkili Okullar İçin Kim Ne Yapmalı?
Celal Teyyar Uğurlu; Ahsen Demir (2016)Bu araştırmanın amacı etkili okulu oluşturmada yöneticilerin, öğretmenlerin, öğrencilerin ve velilerin sahip olması gereken özellikler ile yöneticilere, öğretmenlere, öğrencilere ve velilere düşen görevleri okul müdürleri ... -
Etkili Sınıf Yönetimi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; Hamdi Karakaş (2014)Bu araştırmanın amacı; etkili bir sınıf yönetim süreci oluşturulmasında öğretmen davranışlarının ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenlerin görüşlerine dayanarak değerlendirmektir. Nitel bir çalışma olup durum çalışması ... -
Examining the Relationship between Teachers' Organizational Justice Perceptions and Organizational Cynicism Levels
Fatma Köybaşı; Celal Teyyar Uğurlu; Aziz Öncel (2017)Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel adalet algıları ile örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiş nicel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini ... -
Farklılıkların Yönetimi ile Öğrenen Okul Arasındaki İlişkinin Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi ?
Soner Doğan; Celal Teyyar Uğurlu; İhsan Topçu; Yakup Yiğit (2015)ÖZ Araştırmanın amacı, öğretmenlerin farklılıkların yönetimi ile öğrenen okul algılarını belirlemek ve farklılıkların yönetimi ile öğrenen okul arasındaki ilişkinin düzeyini saptamaktır. Bu çerçevede araştırma, ilişkisel ... -
Gevşek yapılı sistemler olarak ilköğretim okullarında karar verme, liderlik ve çatışma: nitel bir araştırma
Okullar, insanların yoğun olarak giriş-çıkış yaptıkları değişken ve sorunlu sosyal kurumlardır. İlişkilerin kontrolünü mekanik kurallarla yönetmek ve amaçları kestirmek her zaman mümkün olmayabilir. Bu nedenle, günümüzde ... -
İLKOKULLARDA DERS DENETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Araştırmanın amacı, ilkokul öğretmenlerin ders denetimi ile ilgili görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinin okul yönetimine ilişkin bilgi düzeyleri
Celal Teyyar Uğurlu (2013)Okullarda yönetim iş ve işlemlerinin niteliği öğretmenlerin bilgi düzeylerinden etkilenmektedir. Öğretmenlerin okul yönetimine ilişkin bilgileri okulun amaçlarının gerçekleştirilmesinde önemli bir araçtır. Bu araştırma ile ... -
İNGİLİZCE DİL ÖĞRENİMİNDE KARŞILAŞILAN GÜÇLÜKLER
Bu araştırmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde bütün bölümlerde eğitim öğretim gören öğrencilerin dil öğreniminde karşılaştıkları güçlükleri belirlemektir. Araştırmada nitel ve nicel yaklaşımın birlikte ... -
İNGİLİZCE DİL ÖĞRENİMİNDE MOTİVASYON
Esmira Mehdiyev; Celal Teyyar Uğurlu; Gonca Usta (2016)Bu araştırmanın amacı, Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ndeki bütün bölümlerde eğitim gören öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin motivasyonlarını belirlemektir. Nitel yaklaşımla yapılan bu çalışmada durum deseni ... -
Müdürlerin Okul Liderliği Davranışları: Öğretimsel Destek, İlişki ve Açıklık Düzeyleri
Okul müdürlerinin öğretimsel davranış, iletişim ve açıklık düzeylerinin betimlenmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Bu araştırmada, veri toplama tekniği olarak nicel ve nitel yöntemlerin bir arada yer aldığı karma ...