Show simple item record

dc.contributor.authorMollaoğlu, Songül
dc.date.accessioned2024-05-30T12:37:03Z
dc.date.available2024-05-30T12:37:03Z
dc.date.issued2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/15250
dc.description.abstractGöstergeleri yorumlama, anlamlandırma, üretme ya da iĢaretleri anlama gibi bir dizi süreç gerektiren göstergebilim, bu faktörlerin tümünün sistemli bir yaklaĢımla analiz edilmesi temeline dayanan bilim dalıdır. Göstergebilimsel analizde; bir çalıĢmada saklı tutulan mitlerin, kodların, metaforların yer aldığı anlam dizgelerinin çözümlemesi, açımlaması ve yorumlanması temel alınır. AraĢtırmada özellikle 1990‟lardan günümüze kadın sorunsalı üzerine çalıĢmalar üreten ve bu soruna dikkat çeken ġükran Moral‟ın “Çocuk Gelin” çalıĢmasının Ferdinand de Sasurre, Roland Barthes ve C. Levi- Strauss‟un göstergebilimsel metodolojisi açısından çözümlenmesi amaçlanmaktadır. ÇalıĢmada Çocuk Gelin görselinin; yananlam-düzanlam, gösteren gösterilen, göstergesi, dizim, dizge boyutaları ve karĢıtlıkları ile ele alınmıĢtır. Göstergebilimsel modeller ıĢığında çerçevesinin çizildiği “Çocuk Gelin” videosunda; aydınlık-karanlık, hüzün-sevinç „mutluluk ve mutsuzluk, kirli, temiz, suçlu, masum, güçlü ve güçsüz, yönetilen, yöneten , karĢıtsallıklarla birlikte, cinsiyetçi, aidiyetçi ve toplumsal söylemler üzerinden kültürel göstergelerle ifade edilen, sosyolojik kimlikler ve roller bağlamında gerçekleĢtirilen ve toplumun iliĢkilerini açıklayan bir performans olarak kurgulandığı belirlenmiĢtir.tr
dc.language.isoturtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.titleÇOCUK GELİN PRATİĞİNİN GÖSTERGEBİLİMSEL ANALİZİtr
dc.typeanimationtr
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesitr
dc.relation.publicationcategoryUlusal Hakemli Dergide Makale - Kurum Öğretim Elemanıtr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record