Show simple item record

dc.contributor.authorNigün Tatar
dc.contributor.authorMustafa Kuru
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:25Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:25Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpRNU9EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1664
dc.description.abstractBu araştırmada; ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki akademik başarılarını geliştirmede araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının etkililiği incelenmiştir. Yansız olarak seçilmiş deney ve kontrol gruplu deneysel desen kullanılarak yapılan çalışma, 2004-2005 yılı bahar döneminde Ankara ili, Çankaya ilçesi, Beytepe ve Mehmet İçkale İlköğretim okullarının 7. sınıflarında uygulanmıştır. Okulların deney grubunda araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımı, kontrol grubunda ise öğretmen merkezli açıklamalı yöntemler (düz anlatım, soru-cevap, gösteri) kullanılmıştır. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgulara göre; araştırmaya dayalı öğrenme yaklaşımının kullanıldığı deney grubundaki öğrencilerin fen bilgisi dersindeki akademik başarıları, kontrol grubundaki öğrencilere göre anlamlı düzeyde farklılık göstermiştir. Deney grubundaki öğrencilerin cinsiyetlerine, internet kullanım ve kütüphanede kaynak tarama bilgilerine göre başarıları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Kontrol grubundaki öğrencilerin fendeki akademik başarıları cinsiyet ve kütüphanede kaynak tarama bilgilerine göre anlamlı farklılık göstermezken, internet kullanım bilgilerine göre anlamlı farklılık oluşmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study investigated the effectiveness of inquiry-based learning approach on 7th grade students’ science academic achievement. The study which was conducted by using the quasi- experimental design with the random selected treatment and control group was carried out on 7th grade students of Beytepe and Mehmet İçkale Primary Schools located in the city of Ankara, district of Çankaya during the spring period within 2004-2005. Inquiry-based learning approach was used in the treatment group; and the teacher-centered methods were used in the control group. In the end of the study findings showed that the students in the experimental group who were taught with inquiry-based approach had better acquisition of scientific conceptions than those in the control group who were taught by teacher-centered instruction. No significant differences between experimental group students with respect to gender, use of internet as a source of information and library as a source searching data was found. In control group; no significant differences as to gender and library as a source searching data but a significant difference with respect to use of internet as a source of information was found.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Eğitiminde Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Akademik Başarıya Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Inquiry-Based Learning Approach in Science Education on Academic Achivementen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record