Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:34Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE1UWXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3438
dc.description.abstractBu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas Merkez ilçe sınırları içerisinde 47 ortaokulda görev yapan 548 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, modelin uyum iyiliği sözde R2 değeri aracılığıyla incelenmiştir. Sözde R2 değeri bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkinin gücünü ölçmektedir. Mcfadden, Cox-Snell ve Nagelkerke R2istatistikleri en sık kullanılan sözde R2 istatistikleridir. Elde edilen sözde R2 değerleri, Cox and Snell .333, Nagelkerke .358 ve McFadden .153 olarak bulunmuştur. Nagelkerke değeri incelendiğinde bu değer bağımlı değişkenin yüzde kaçının bağımsız değişkenler tarafından açıkladığını göstermektedir. Buna göre; modelde yer alan bağımlı değişkenin bağımsız değişkenlerle açıklanma düzeyi % 35.8 olarak belirlenmiştir. Analizden elde edilen diğer bulgular incelendiğinde; etik liderlik (p= .000), değişkeninin sosyal sermaye algısı üzerinde anlamlı olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının okullarda sosyal sermaye algıları üzerinde anlamlı bir etki yarattığı araştırmanın önemli bir bulgusu olarak ortaya çıkmıştıren_US
dc.description.abstractBu araştırmada farklı değişkenlerin sosyal sermaye üzerindeki etkisini ortaya çıkarmak amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda ilişkisel araştırma modellerinden lojistik regrasyon modeline dayalı olarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas Merkez ilçe sınırları içerisinde 47 ortaokulda görev yapan 548 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, modelin uyum iyiliği sözde R2 değeri aracılığıyla incelenmiştir. Sözde R2 değeri bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişkinin gücünü ölçmektedir. Mcfadden, Cox-Snell ve Nagelkerke R2istatistikleri en sık kullanılan sözde R2 istatistikleridir. Elde edilen sözde R2 değerleri, Cox and Snell .333, Nagelkerke .358 ve McFadden .153 olarak bulunmuştur. Nagelkerke değeri incelendiğinde bu değer bağımlı değişkenin yüzde kaçının bağımsız değişkenler tarafından açıkladığını göstermektedir. Buna göre; modelde yer alan bağımlı değişkenin bağımsız değişkenlerle açıklanma düzeyi % 35.8 olarak belirlenmiştir. Analizden elde edilen diğer bulgular incelendiğinde; etik liderlik (p= .000), değişkeninin sosyal sermaye algısı üzerinde anlamlı olduğu görülmektedir. Öğretmenlerin yöneticilerine ilişkin etik liderlik algılarının okullarda sosyal sermaye algıları üzerinde anlamlı bir etki yarattığı araştırmanın önemli bir bulgusu olarak ortaya çıkmıştıren_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOkulların Sosyal Sermayesi: Değişkenler Arası Lojistik Yordayıcılıken_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue192en_US
dc.identifier.endpage439en_US
dc.identifier.startpage427en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record