Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorMetin Çetinkaya
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:14Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:14Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk1EWTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3860
dc.description.abstractBu çalışma, öğretmen görüşlerine göre obezitenin eğitim öğretim süreçlerine yansımalarının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim desenine uygun olarak yürütülmüştür. Çalışma grubunu maximum çeşitlilik örnekleme yöntemine göre seçilen ve Sivas il merkezinde görev yapan 20 öğretmen oluşturmaktadır. Veriler, görüşme formu aracılığıyla toplanmış olup,verilerin analizinde, içerik analizi, betimsel analiz ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Analiz sonucunda bulgular 7 tema altında 29 kategoride sunulmuştur. Elde edilen bulgulara göre katılımcıların, obezitenin eğitim ve öğretim süreçlerine yansımaları konusunda yeterli bilgiye sahip oldukları saptanmıştır. Ancak katılımcıların büyük çoğunluğu obezite ile mücadele konusunda okullarında herhangi bir çalışma yapılmadığını belirtmiştir. Geriye kalan katılımcıların ise okulda obeziteye ilişkin yapılan çalışmaları okulda yapılan rutin eylemler gibi tarif etmeleri, Türk okullarında obezite ile mücadele edilemediğini göstermektedir. Çünkü hiçbir katılımcı obeziteye ilişkin olarak okul çapında yapılan özel bir çalışmadan ya da programdan bahsetmemiştir. Bu durum ise sorunun bilindiğini ama soruna ilişkin organize bir mücadele yapılmadığını göstermektediren_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to evaluate obesity's repercussions on the educational processes according to the teachers' opinions. The study was conducted through phenomenological approach, one of the qualitative research methods. The study group was composed of 20 teachers working in the central district of the province of Sivas who were selected with regard to the maximum variation sampling. The data were collected through questionnaire, and content analysis, descriptive analysis and constant comparison technique were employed in the analysis of data collected. As a result of the analysis, the findings were presented in 29 categories under 7 themes. According to the findings, the participants were found to have sufficient knowledge on the obesity's repercussions on the educational processes. However, the vast majority of participants reported that, in their schools, there were no efforts taken in combating obesity. The fact that the remaining participants described the efforts taken against obesity in their schools as routine activities conducted within the school shows that, in Turkish schools, there are no noteworthy activities in the fight against obesity. Because none of the participants mentioned a special effort or program conducted within their school with regard to obesity. This suggests that the problem is recognized however there are no organized efforts taken in the schools with regard to the fight against the problemen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OBEZİTENİN EĞİTİM ÖĞRETİM SÜREÇLERİNE YANSIMALARIen_US
dc.title.alternativeOBESITY'S REPERCUSSIONS ON EDUCATIONAL PROCESSES ACCORDING TO THE TEACHERS' OPINIONSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue54en_US
dc.identifier.endpage192en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record