• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

ÖĞRETEN OKULLARIN TAMAMLAYICISI: ÖĞRENEN OKULLAR

Tarih

2015

Yazar

Soner Doğan
Yakup Yiğit

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin algılarına ve görüşlerine göre öğrenen okul kavramının incelenmesidir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü ilişkisel tarama modelinde desenlenmiş olup veriler, Sivas ilinde görev yapan 336 okul yöneticisi ve öğretmenden, Öğrenen Okul ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel bölümü ise durum desenine uygun olarak yürütülmüş, nitel veriler Sivas ilinde görev yapan 10 okul yöneticisi ve öğretmenden yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Araştırma sürecinde tüm görüşmeler ses kayıt cihazıyla kayıt altına alınmıştır. Görüşme verilerinin yorumlanması sürecinde betimsel analiz, içerik analizi ve sürekli karşılaştırma tekniği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda elde edilen bulgular dört tema altında yapılandırılmıştır. Araştırmanın nicel bulguları okul yöneticileri ve öğretmenlerin öğrenen okul algılarının yüksek düzeyde olduğunu gösterirken nitel bulgular nicel bulguları desteklememektedir
 
The aim of this study is to examine the concept of learning schools according to the perceptions and opinions of school administrators and teachers. In the research, the explanatory research design that included quantitative and qualitative methods was used. The quantitative part of the study was designed in relational screening model and the data were collected through the Scale of Learning School from 336 school administrators and teachers who work in Sivas. Besides, the qualitative part of the research was carried out in accordance with the case design and the qualitative data were obtained through semi structured interview form, from 10 school administrators and teachers who work in Sivas. During the research process, all interviews were recorded with a tape recorder. In the interpretation process of the interview data; descriptive analysis, content analysis and constant comparative methods were used. The findings of the analyses carried out were examined under four themes. While quantitative findings of the research show that the perceptions of school administrators and teachers on learning school are at a high level, the qualitative findings do not support the quantitative findings
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Cilt

14

Sayı

53

Bağlantı

http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMk56RTNOdz09
https://hdl.handle.net/20.500.12418/3864

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [3405]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3399]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




Açık Erişim Politikası
Açık Erişim Hakkında
Kullanım Kılavuzu
İletişim

DSpace@Cumhuriyet

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

Göz at

Tüm Açık ErişimBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi || Kütüphane || Açık Erişim Politikası || Açık Erişim Hakkında || Kullanım Kılavuzu || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim-yardim@cumhuriyet.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Cumhuriyet by Sivas Cumhuriyet University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, aşağıdaki kurumların bir üyesidir.


DSpace 6.3

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.