Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorH. Gonca Usta
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:40:32Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:40:32Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFME16STFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/4070
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin, bazı demografik özellikler ve denetim tutumlarının tükenmişlik üzerine yordayıcılık etkisini betimlemektir. Araştırmanın modeli ilişkisel tarama modeline dayalı betimsel bir çalışmadır. Bu çalışmada öğretmenlerin demografik özellikleri ve denetim tutumlarının örgütsel tükenmişlik üzerine etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin demografik değişkenlerinin ve denetim tutumlarının tükenmişlik düzeylerini yordadığını göstermektedir. Öğretmenlerin demografik değişkenleri ve denetim tutumlarının tükenmişlik düzeylerini yordama düzeylerinin düşük ve anlamlı (p= .000) olduğu görülmektedir. Araştırma kapsamında ele alınan yordayıcı değişkenlerin bağımlı değişkeni birlikte açıklama yüzdesi %8’dir. Bu durum öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini açıklayan başka değişkenlerin olabileceğinin göstergesi olarak kabul edilebilir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to describe predictive effect of teachers’ some demographic features and control attitudes upon burnout. Research model is a descriptive study based on relational review model. In this study, the effect of teachers’ demographic features and control attitudes upon organizational burnout has been tried to be determined. Research results show that teachers’ demographic features and control attitudes predict the burnout level. It has been found out that the predictive level for teachers’ demographic features and control attitudes upon burnout is low and meaningful (p= .000). The percentage of predictive variables (number of teachers, control and attitude, age, working hours) within the scope of the research to explain dependent variable is 8%. This case can be evaluated as a sign of existence for some other variables explaining teachers’ burnout levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleDEMOGRAFİK ÖZELLİKLER VE TUTUMUN TÜKENMİŞLİK ÜZERİNE YORDAYICILIK ETKİSİen_US
dc.title.alternativeDEMOGRAPHIC FEATURES AND PREDICTIVE EFFECT OF ATTITUDE UPON BURNOUTen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage318en_US
dc.identifier.startpage305en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record