Browsing by Author "Sedat Maden"
Now showing items 1-11 of 11
-
İlköğretim II. kademe Türkçe dersinde zarf (belirteç) konusunun drama yöntemi kullanılarak öğretimi
Tacettin Şimşek; Yakup Topal; Sedat Maden; Abdullah Şahin (2010)Öğretim yöntemleri arasında önemli bir yere sahip olan drama yönteminin öğretim sürecini nasıl etkilediği konusunda sürekli araştırmalar yapılmaktadır. Bu çalışmada, ilköğretim okullarında Türkçe dil bilgisi konuları ... -
İlköğretim ve lisans programlarındaki değişiklikler sonrasında Türkçe öğretmenliği mesleğinin ve Türkçe eğitimi bölümlerinin durumu
Ahmet Kırkkılıç; Sedat Maden (2010)Ülkemizde ana dili olarak Türkçe öğretiminde ilköğretim ve yüksek öğretimde aşamalı olarak birtakım değişikliklere gidilmiştir. İlköğretimde yapılandırmacı yaklaşım ve yükseköğretimde yeniden yapılanma olarak bilinen bu ... -
İsmayıl Hakkı Baltacıoğlu’nun Yaz(ı)ma eğitimine yönelik düşünceleri ve “Yazının Usûl-i Tedrisi”
Sedat Maden (2011)Yazma becerisi, bireyin kendini doğru, amacına uygun olarak ifade etmesini ve iletişim kurmasını sağlayan en etkili araçlardan biridir. Bu nedenle yazma becerisinin eğitim sürecinde öğrenciye, uygulamalı ve doğru-iyi ... -
İstasyon tekniğinin yaratıcı yazma becerisi kazandırmaya ve derse karşı tutuma etkisi
Sedat Maden; Erhan Durukan (2010)Bu çalışmanın amacı istasyon tekniğinin ilköğretim öğrencile-rinin yaratıcı yazma becerileri ve Türkçe dersine karşı tutumları üzerinde-ki etkisini değerlendirmektir. Bu amaçla araştırmada “Kontrol Gruplu Ön test-Son test ... -
Jigsaw I tekniğinin yazılı anlatım becerisi akademik başarısına etkisi
Sedat Maden (2011)Bu çalışma, işbirlikli öğrenme tekniklerinden Jigsaw I ile geleneksel öğretim yönteminin Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım becerisi akademik başarılarına ve hatırda tutma düzeyleri üzerine etkisini karşılaştırmayı ... -
Noktalama işaretlerinin öğretiminde grup araştırması tekniğinin öğrenci başarısına etkisi
İşbirliğine dayalı öğretim yöntemlerinden biri olan grup araştırması tekniği, belirlenen amaç doğrultusunda görev ve sorumlulukları paylaşmak, öğrenciler arasında etkileşimi ve akademik başarıyı artırmak için kullanılan ... -
Türkçe öğretiminde drama yönteminin gerekliliği
Sedat Maden (2010)Dil becerisi, kalıplaşmış kuramsal bilgilerden ziyade becerilere dayanır. Dil öğretiminde içerik ve uygun yöntem için bu kurala dikkat etmeliyiz. Türkçe öğretiminde kullanılacak olan yöntem ve teknikler içeriği, beceriye ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma
Erhan Durukan; Sedat Maden (2010)Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerini öğrenme stili ve sınıf değişkenleri açısından değerlendirmektir. Çalışmanın verilerini toplamak amacıyla “California Eleştirel Düşünme Eğilim ... -
Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen niteliklerine yönelik görüşleri
Sedat Maden; Erhan Durukan; Aslı Aslan (2010)Bu çalışmada, Türkçe öğretmeni adaylarının öğretmen niteliklerine yönelik görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubu, 2009–2010 akademik yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türkçe ... -
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Türkçe Öğretmenliği Lisans Programına Yönelik Görüşleri
Erhan Durukan; Sedat Maden (2011)Bu çalışmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının Türkçe öğretmenliği lisans programına yönelik görüşlerini Alan Bilgisi, Genel Kültür Bilgisi ve Meslek Bilgisi dersleri bazında cinsiyet ve mezun olunan okul değişkenlerine ... -
Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterlikleri
Sedat Maden (2010)Bu çalışma, Türkçe öğretmenlerinin drama yöntemini kullanmaya yönelik öz yeterliklerini belirlenmeyi ve çeşitli değişkenlere göre değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın örneklemi, 2009-2010 akademik yılında Erzurum ve ...