Sağlık Turizmi İşletmelerinde Müşteri Memnuniyeti; Samsun Ve Sivas İli Karşılaştırması
Özet
Sağlık turizmi dünyanın belli ülkelerinde ve ülkemizde gelişim göstermekte
olan bir turizm türüdür. Ülkemizdeki termal kaynakların zenginliği, sağlık turizminin
gelişimi açısından önem taşıdığı gerçeğinden hareketle araştırma alanı olarak sağlık
turizm işletmeleri seçilmiş ve bu işletmelerde müşteri memnuniyetinin ölçülmesi ve
illerin karşılaştırılması sonucu ortaya çıkacak sonuçların değerlendirmesi yapılmıştır.
Bu kapsamda yürütülen araştırmanın kavramsal çerçevesini sağlık kavramı,
sağlık turizmi ve müşteri memnuniyeti oluşturmakta, araştırmanın örneklemini ise
Sivas ve Samsun illerindeki sağlık turizmi işletmeleri oluşturmaktadır. Bu
araştırmada veri toplamak amacı ile anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada
kullanılan ve müşteriye yönelik oluşturulan anketlerin analizi için, SPSS 23
programından yararlanılmıştır. Toplanan veriler öncelikli olarak SPSS’e aktarılmış.
Değişkenlere ilişkin veriler, frekans ve yüzde değerleri, aritmetik ortalamalar
kullanılarak değerlendirilmiştir. Genel olarak müşterilerin sağlık turizmi
işletmelerindeki memnuniyet düzeyleri olumlu yönde görülmüştür. Health tourism is a kind of tourism which is developing in certain countries
and countries of the world. In the light of the fact that the richness of thermal
resources in our country is important for the development of health tourism, health
tourism enterprises were chosen as the research area and the results of the evaluation
of the customer satisfaction and the comparison of the provinces were evaluated.
The conceptual framework of the research carried out within this scope
constitutes the concept of health, health tourism and customer satisfaction, while the
sample of the study consists of health tourism enterprises in the provinces of Sivas
and Samsun. In this study, survey method was used to collect data. SPSS 23 program
was used for the analysis of the questionnaires which were used in the research. The
collected data was transferred to SPSS. The data, frequency and percentage values of
the variables were evaluated using arithmetic means. In general, the satisfaction
levels of the customers in the health tourism enterprises were positive.