dc.contributor.advisor | Kısakürek, Muhammet Mustafa | |
dc.contributor.author | Kaya, Hamdi | |
dc.date.accessioned | 2020-01-28T13:16:07Z | |
dc.date.available | 2020-01-28T13:16:07Z | |
dc.date.issued | 2019 | tr |
dc.date.submitted | 2019-09-06 | |
dc.identifier.other | xiii, 123 sayfa | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/12186 | |
dc.description.abstract | Günümüzde gelişen teknoloji, yüksek rekabet ortamı ve artan imkanlar finans
alanında da diğer alanlarda olduğu gibi bilgi sahibi olmayı, bunu akıl süzgecinden
geçirerek zamanla yarışırcasına hareket etmeyi zorunlu hale getirmektedir. Önce
bilgisayarlar üzerinden sonrasında ise tablet ve telefonlar üzerinden finansal
işlemlerin bireysel olarak yapılmasına imkân tanıyan gelişmelerin yaşanması, iyi bir
finans bilgisine sahip olmayı zorunlu kılmaktadır. Gün geçtikçe artan finansal ürün
ve araçlar, doğru karar almak isteyen bireylerin finansal bilgi açısından belirli bir
yetkinliğe sahip olmasını doğal olarak gerektirmektedir. Finansal okuryazarlık
seviyesini yükselten bireyler, fırsatlardan yararlanmayı, tehditlere karşı önlem almayı
rahatlıkla gerçekleştirebilecektir. Finansal açıdan bilinç seviyesi yüksek olan
bireyler, öncelikle kendi mali kararlarında, dolaylı olarak da içinde bulunduğu
ekonomik yapıda riski azaltacaklardır.
Bu tezde, Cumhuriyet Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi‟nde
öğrenim gören 4377 lisans öğrencisi anakütle olarak belirlenmiştir. Bu anakütleden
basit rastgele örnekleme yoluyla alınan 720 örneklem üzerinden, başta fakültede
verilen muhasebe-finansman dersleri olmak üzere; cinsiyet, sınıf, bölüm, genel not
ortalaması ve fakültede verilen diğer derslerin finansal okuryazarlık üzerine etkileri
araştırılmıştır.
Çalışma sonucunda öğrencilerin kendilerini genel olarak orta düzeyde
finansal okuryazar gördüğü, finansal okuryazarlık seviyesini belirleyecek sorular
üzerinden yapılan değerlendirmede de genel olarak orta seviyenin biraz altında
finansal okuryazar oldukları sonucu çıkmıştır. Erkek katılımcılar kadın katılımcılara
göre daha yüksek seviyede finansal okuryazarlık ve bilgi seviyesine sahiptir.
Öğrencilerin yaklaşık yarısı muhasebe-finansman ağırlıklı derslerin finansal
okuryazarlıklarına etki ettiğini belirtmiştir. Çalışmada cinsiyetler, sınıflar ve
bölümler arasında anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. | tr |
dc.description.abstract | Nowadays, developing technology, high competitive environment and
increasing opportunities make it necessary to have the knowledge about finance as in
other fields and to act in a competitive manner by reasoning out. Developments that
enable the financial transactions to be carried out individually, first via computers
and then via tablets and phones, make it necessary to have good financial knowledge.
Naturally, the increasing number of financial products and instruments also require
to have a certain level of financial knowledge for those who want to make the right
decisions. Individuals who raise the level of financial literacy will be able to take
advantage of opportunities and take precautions against threats. Individuals with a
high level of financial awareness will reduce the risk primarily in their own financial
decisions and also indirectly in the economic structure in which they are involved.
In the thesis, 4377 undergraduate students studying at Cumhuriyet University,
Faculty of Economics and Administrative Sciences were identified as target
population. In particular, accounting-finance courses given in the faculty; the effects
of gender, grade, department, grade point average and other courses on financial
literacy were examined on 720 samples taken from the target population by simple
random sampling.
As a result of the study, it was concluded that the students consider
themselves as a medium level financial literate in general and in the assessment made
on the questions that will determine the level of financial literacy, they are generally
slightly below the medium level. Male participants have a higher level of financial
literacy and knowledge than female participants. Approximately half of the students
stated that the courses which mainly involves accounting-finance have an impact on
financial literacy. In the study, it was found that there are significant differences
between the sexes, classes and departments. | tr |
dc.language.iso | tur | tr |
dc.publisher | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | tr |
dc.subject | Finansal Okuryazarlık | tr |
dc.subject | Finansal Bilgi | tr |
dc.subject | Finansal Eğitim | tr |
dc.title | Finansal Okuryazarlık Ve İibf’de Verilen Muhasebe Finansman Derslerinin Finansal Okuryazarlık Üzerine Etkileri: Cumhuriyet Üniversitesi İİBF Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma | tr |
dc.type | masterThesis | tr |
dc.contributor.department | Sosyal Bilimler Enstitüsü | tr |
dc.relation.publicationcategory | Tez | tr |