Show simple item record

dc.contributor.advisorÇetin, Halis
dc.contributor.authorEkinci, Emre
dc.date.accessioned2020-02-27T06:15:02Z
dc.date.available2020-02-27T06:15:02Z
dc.date.issued2013tr
dc.date.submitted2013-09-20
dc.identifier.otherii, 149
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12246
dc.description.abstractEKİNCİ, Emre, Atatürk Döneminde Türkiye‟de Milli Eğitim ve İdeoloji, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2013. Bu çalışma Mustafa Kemal Atatürk döneminde Türkiye‟de milli eğitim ideolojisinde yaşanan toplumsal, kültürel, sosyolojik ve siyasal dönüşümlerin neler olduğunu; dönemin resmi ideolojisi doğrultusunda eğitimin niçin, nasıl ve ne amaçla kullanıldığını göstermeye çalışmaktadır. Çalışma kapsamında eğitim, resmi ideolojinin yeniden üretimi ve onun genç nesillere aktarılmasından sorumlu bir üstyapı kurumu olarak ele alınmıştır. Diğer bir deyişle eğitim, özneleştirme sürecinde, devletin güçlü bir ideolojik aygıtı olarak tanımlanmıştır. Bu doğrultuda eğitim, ideolojinin bir aracı olarak açıklanmakta ve bu yönüyle eleştirilmektedir. Çünkü devlet ideolojisi eğitim alanları içerisinde bireyleri kontrol etmekte, gözlemlemekte, baskı altına almakta, disiplinize etmekte ve siyasal iktidara uyumlulaştırarak resmi ideolojinin yeniden üretimi amacını taşımaktadır. ideoloji kavramı çalışma kapsamında modern meşruiyet kaynağı olarak, toplumsal yaşamın bütün alanlarına işlemiş olan fikirler bütünü olarak düşünülmüş ve ele alınmıştır. Bu düşünceler aynı zamanda yönetici ve seçkinlerin egemen söylemini dile getiren, onu meşrulaştırarak devamlılığını sağlayan ve kendi söylemsel alanı doğrultusunda bireyleri özneler olarak kuran bir bütünlük teşkil etmektedir. Diğer taraftan Kemalizm ise, Atatürk döneminde okutulan tarih ders kitapları ve Türk Tarih Tezi analizleriyle somutlaştırılmaya çalışılmış ideolojik söylem olarak ele alınmıştır.tr
dc.description.abstractEKĠNCĠ Emre, National Education an Ideology in Turkey During The Ata-türk Period, Master Thesis, 2013 Sivas. The purpose of this study is to Show, the social, cultural, sociological, and political transformations during the Mustafa Kemal Atatürk period in Turkey and How, Why and for What purpose education is used in accordance with the official ideology of the period. In this study education is defined in terms of the reproduction of the official ideology and a responsible superstructure for its transfer to the younger generations. In other words, education is defined as an ideological device of the state during the subjectification process. In this coontext education is explained and criticized as a means of ideology in this respect. Because, the ideology of the state controls, obser-ves, puts pressure on, is disciplined the individuals in the fields of the education and, it is intended to reproduce the official ideology by adjusting to the political power. The concept of ideology has been discussed and tought as a source of modern legitimacy and a set of ideas that have commited in all areas of social life in the sco-pe of work. These ideas, compose a whole at the same time explains the dominant discourse of administratives ans elites and by legitimizing allowing the continuation of it and constructing individuals by their discourse space. On the other hand, Kema-lism is discussed in detail by an ideological discourse which was tried to be actuali-zed by the history textbooks during the Atatürk period and the analysis of the Tur-kish History Thesis.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi-Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectEğitimtr
dc.subjectİdeolojitr
dc.subjectResmi İdeolojitr
dc.subjectMeşruiyettr
dc.subjectÜst Yapıtr
dc.subjectKemalizmtr
dc.subjectModernizmtr
dc.titleAtatürk Döneminde Türkiye'de Milli Eğitim ve İdeolojitr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record