Türk Telekomda Sabit İnternet Kullanıcı Davranışlarının Yaşam Analizi (Survival Analysis) ile İncelenmesi: Sivas Örneği
Özet
Bu çalıĢma da internetin doğuĢundan, hayatımızda adım adım nasıl yer
edindiğine ve internet kullanımında tüketicilerin davranıĢlarındaki değiĢikliklerin
nelerden kaynaklı olduğuna değinilmiĢ ve tüketicilerin internet kullanmak için firma
seçimleri araĢtırılmıĢ ve yaĢam analizi ile incelenmiĢtir.
Bu çalıĢmanın amacı Sivas ilinde kiĢilerin internet kullanımında nelere dikkat
ettiği ve internet kullanımına iliĢkin Türk Telekom ve farklı internet servis
sağlayıcılarında internet kullanan kiĢilerin tercihlerine etki eden faktörlerin
incelenmesidir. Bu amaçla yaklaĢık 15 yıl içerisinde Sivas‟taki müĢterilerin internet
kullanımında firma tercihleri yaĢam analizi ile incelenmiĢtir. MüĢterilerin Türk
Telekom ya da baĢka firma seçimine neden olan değiĢkenler yaĢam analizi
yöntemlerinden YaĢam Tabloları, Kaplan Meier ve Cox Regresyon yöntemleri ile
incelenmiĢtir. Bunların sonuçlarına göre internet kullanım Ģekli (kotalı-kotasız) ve
internet kullanım tercihinin (telefonlu-yalın) seçiminde anlamlı bir etki ettiği
görülmüĢtür.
Bu sonuçlar incelendiğinde kiĢilerin internet kullanırken firma değiĢikliğine
neden olan etkilerin oluĢ süresi uzatılarak, müĢteri kayıplarının azaltılması yönünde
bir etken olacağı düĢünülmektedir. In this study, the birth of the internet, step by step in our lives and how it is
caused by the changes in the behavior of consumers in the use of the internet are
mentioned and consumers' choice of companies to use the internet is investigated and
analyzed with life analysis.
The aim of this study is to investigate the importance of internet usage in
Sivas province and the factors affecting the preferences of people using internet in
Türk Telekom and different internet service providers. For this purpose, the
company's preferences in internet usage of the customers in Sivas have been
examined by life analysis in about 15 years. The variables that cause the customers to
choose Türk Telekom or another company are analyzed by using Life Tables, Kaplan
Meier and Cox Regression methods. According to their results, it was found that
internet usage style (quota-nonquota) and internet usage preference (telephone-lean)
had a significant effect on the choice.
When these results are examined, it is thought that the effects of the changes
that cause the change of the company while using the internet will be prolonged and
it will be a factor in reducing customer losses.