Sağlık Hizmetleri Memnuniyet Araştırmasında İstatistiksel Yöntemlerin Kullanımı
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada; verilerin toplanması, düzenlenmesi, özetlenmesi ve tasvir edilmesi ile birlikte tablolaştırılmış verilerin istatistiksel analize tabi tutularak sonuçların değerlendirilmesi gibi bazı istatistiksel teknikler sağlık hizmetleri alanında uygulanmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda Sivas il merkezinde bulunan bir özel hastane, bir devlet hastanesi ve bir üniversite hastanesinde tedavi olan hastaların memnuniyetlerini ölçmek amacıyla bu kurumlardan hizmet alan hastalara anket uygulanmıştır. Araştırma verileri; bu sağlık kurumlarından hizmet alan ve araştırmaya katılmak isteyen 700 hasta ile yüz yüze anket yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Ki-kare tekniği kullanılarak analizler yapılmış ve bulgular yorumlanmıştır. In this study; data collection, organization, summarized and tabulated data with the portrayal of the evaluation of the results subjected to statistical analysis has been tried to some statistical techniques such as bismuth-health services in the area. In this context, Sivas, located in the city center a private hospital, questionnai-res were administered to patients taking services from these institutions in order to measure a state hospital and a university hospital patient satisfaction with treatment. Research data, the health institutions in the service and who wish to participate in the study with 700 patients was obtained by applying the method of face to face interviews. Chi-square analysis was performed using the technique and the results were interpreted.