Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaltunoğlu, Özlem
dc.contributor.authorOymakcıer, Mustafa
dc.date.accessioned2022-04-28T08:53:38Z
dc.date.available2022-04-28T08:53:38Z
dc.date.issued2019tr
dc.date.submitted2019-07-08
dc.identifier.otherXII, 53 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12498
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmenliği bölümünde okuyan üniversite öğrencilerinin müziğe ve müzik eğitimine yönelik görüşlerinin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının müzik ve müzik eğitimine yönelik görüşleri farklı değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda öğrencilere ‘Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müziğe ve Müzik Eğitimine İlişkin Görüşleri’ (SÖAMİG) anketi uygulanmıştır. Öğrencilere uygulanan anketin Cronbach alpha katsayı değeri 0,706 olarak hesaplanmıştır. SÖAMİG anketinden alınan puan ortalamasının 207,68±15,21 olduğu saptanmıştır. Araştırma da yöntem olarak tarama modeli ve betimsel analizler kullanılmıştır. Öğrencilerin tanıcı özelliklerden ikili faktörleri olan cinsiyet, yaş, eğitim gördükleri üniversiteler, müzik aleti çalma, okudukları bölümü sevme ve çocuklarla iletişim değişkenleri ile SÖAMİG arasındaki farklılıkların incelenilmesinde independent samples t-testi analizi, okudukları sınıf değişkeninin SÖAMİG anketiyle farklılık gösterip göstermediği konusunu belirleme adına tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda çalışmada yer alan sınıf öğretmeni adaylarının müzik dersini öğretme yeterliliklerine ilişkin görüşleri alt boyutu, müziğe ilişkin genel görüşleri alt boyutu ve müzik dersine ve müzik eğitiminin çocuklar üzerindeki etkileri alt boyutları ile tanıtıcı özellikleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı fark bulunmamıştır (p>0,05). Müzik eğitiminde materyal kullanımı ve değerlendirilmesi alt ölçek boyutu ile sınıf öğretmeni adaylarının; yaş, okudukları üniversite, bir müzik aleti çalabilme, çocuklarla iletişim ve okudukları sınıf düzeyi değişkenleriyle aralarında anlamlı bir ilişki olmadığı gözlenmiştir (p>0,05). Buna karşın sınıf öğretmeni adaylarından kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre müzik eğitiminde materyal kullanımı ve değerlendirilmesi konusuna daha hakim oldukları gözlenirken; okuduğu bölümü seven öğrencilerinde, okuduğu bölümü sevmeyen öğrencilere göre müzik eğitiminde materyal kullanımı ve değerlendirilmesi konusuna daha hakim oldukları saptanmıştır (p<0,05). Sınıf öğretmeni adaylarının aldıkları müzik eğitimine ilişkin alt ölçek boyutu ile cinsiyet, yaş, okudukları üniversite, bir müzik aleti çalabilme, okuduğu bölümü sevme ve okudukları sınıf düzeyi açısından aralarında anlamlı farklılıklar olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05). Buna karşın çocuklarla iletişim kurmayı başaramayan öğrencilerin, çocuklarla iletişim kurmayı başarabilen öğrencilere göre aldıkları müzik eğitimine ilişkin görüşlerinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0,05).tr
dc.description.abstractThis study aimed to investigate the attitudes of university students studying at the department of primary education towards music and music education. In line with this purpose, the attitudes of pre-service teachers towards music and music education were investigated in terms of different variables. In accordance with the purpose of the study, the Opinions of Pre-service Teachers about Music and Music Education Scale (OPTMMES) was given to the students. The Cronbach alpha coefficient value of the scale which was given to the students was calculated as 0.706. The mean total score of OPTMMS was found as 207.68±15.21. The research methods used for this particular study were the survey model and descriptive analysis. Independent samples t-test analysis was used to determine the differences between the OPTMMES and the defining characteristics of the students such as gender, age, the universities they were studying at, the skill of playing a musical instrument, fancying the department they were studying and the communication with children. One-way variance analysis (ANOVA) was used to determine whether there was a difference between the variable of the grade the students were studying at and OPTMMES. As a result of the analysis, it was revealed that there was not a statistically significant difference between the opinions of the pre-service teachers in this study about the efficiencies of teaching music sub-dimension, the general opinions about music sub-dimension and the effects of music education on the children subdimension and the defining characteristics (p>0,05). It was observed that there was not a significant relationship between the subdimension of the use and the evaluation of materials in music education and age, the university they were studying, the ability of playing a musical instrument, the communication with children and the grade level they were studying at (p>0,05). On the other hand, it was also observed that female pre-service teachers had more comprehensive knowledge in the use and the evaluation of materials in music education than male pre-service teachers. It was determined that the pre-service teachers who fancy the department they were studying had more comprehensive knowledge about the use and the evaluation of materials in music education than the students who do not fancy the department they were studying (p<0,05). It was found that there were no significant differences between the subscale dimension of the education that the pre-service teachers received and gender, age, university they were studying, the ability of playing a musical instrument, fancying the department they were studying and the grade level they were studying at (p>0,05). Nevertheless, it was found that the opinions of the pre-service teachers who can not build communication with the children were higher than the pre-service teachers who can build communication with the children about the music education they received (p<0,05).tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectMüziktr
dc.subjectMüzik Eğitimitr
dc.subjectÖğrencitr
dc.subjectSınıf Öğretmenliğitr
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Yaşamlarında Müziğin Yeri Ve Müzik Eğitimine İlişkin Görüşleritr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record