Show simple item record

dc.contributor.advisorKonak, Akın
dc.contributor.authorİnce, Zeynep
dc.date.accessioned2022-04-28T09:14:34Z
dc.date.available2022-04-28T09:14:34Z
dc.date.issued2016tr
dc.date.submitted2016-02-19
dc.identifier.otherXV, 105 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/12567
dc.description.abstractİNCE, Zeynep, ’Sivas Gümüşdere Beldesi (Adız Köyü)’n de Çocuğa Verilen Değer ve Kişilik Beklentileri’, Yüksek Lisans Tezi, Sivas, 2016. Bu araştırma, belirli bir bölgede yaşayan topluluğun, çocuklarını nasıl ve hangi biçimlerde ileriki yaşama hazırladıkları ve çocukların birer yetişkin olmaları yolunda ebeveynlerinin, sosyal çevrelerinin ve kültürün diğer tüm etmenlerinin bu sürece olan katkılarını incelemektir. Kültürleme (Enculturation) bireyin doğumundan itibaren ölümüne kadar bireyin toplumun istek ve beklentilerine uyacak şekilde etkilemesi ve biçimlendirmesi olarak tanımlanabilir. Bir kültürün bir kuşaktan diğerine aktarılması ve bu sayede toplumun birer üyesi haline gelmesi sürecidir. Dolayısıyla kişiliği belirleyici bir olgudur, sosyal-kültürel normlara uyma davranışı yaratır. Bir kültürde birey davranışları birincil sosyalleşme ve kültür aktarımı ünitesi olarak gördüğümüz aile ve yakın çevre çocuk bireyi en başından itibaren kuşatıp biçimlendirirken, iyi-kötü, güzel-çirkin, başarılı-başarısız erdemlilik-erdemsizlik vb. bir yetişkin birey olarak çocuklarında görmeyi istedikleri/istemedikleri yetişkin kişilik özelliklerini yükleme işlevini yürütür. Pratikte ise bu bilgi kültürel çevirmen işlevi gören antropologlar ve antropoloji açısından belli bir popülasyonda oraya çıkan ve insan davranışları kaynaklı kimi sorunların analizinde önemli yararlar sağlayacaktır.tr
dc.description.abstractİnce, Zeynep, the City of Sivas Gümüşdere (Adız Village), The Values Given to Child and Personality Expactation, Postgraduate Thesis, Sivas, 2016 The purpose of this study is the investigate how and in what ways is to be used for the prepare for future life the children of their parents of community living in a particular area; in addition to this, all other factors i.e., the social environment and the culture to examine the contribution of this process. Enculturation is the process by which people learn the requirements of their surrounding culture and acquire values and behaviors appropriate or necessary in that culture from birth to death. Therefore, defining the personality of enculturation and social-cultural norms and moral behavior creates a phenomenon. Seen as the primary unit of socialization and cultural transmission in a culture of family and immediate surroundings, the child from the beginning of the siege individual formatting, performs the function of good - bad, beautiful - ugly, virtuous - non-virtuous, successful or unsuccessful. They want to see their children as individuals, an adult / adult personality traits want (or not want) the installation executes the function. In practice, this information serves as a cultural translator, anthropology and human behavior in terms of a particular population from which there might be important in the analysis of some problems.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherSivas Cumhuriyet Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectSosyal Antropolojitr
dc.subjectSosyal Psikolojitr
dc.subjectKültürlemetr
dc.subjectKültür- Kişiliktr
dc.subjectKimliktr
dc.titleSivas Gümüşdere Beldesi ( AdızKöyü)'n de Çocuğa Verilen Değer ve Kişilik Beklentileritr
dc.typemasterThesistr
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsütr
dc.relation.publicationcategoryTeztr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record