PANDEMİ KRİZİNİ FISRATA ÇEVİREN SANAL FUARLAR ÜZERİNE BİR İNCELEME
Tarih
MAYIS 2021Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
İş dünyasının önemli bir buluşma aracı olan fuarlar, çok uzun yıllardır hem ulusal hem de
uluslararası düzeyde organize edilmektedir. Bütünleşik pazarlama iletişiminde tutundurma
unsurlarının vazgeçilmez bir tamamlayıcısı olan fuarların hedef kitlesi, iş dünyasındaki diğer
aktörlerdir. Reklam, halkla ilişkiler ve diğer tutundurma unsurlarından farklı olarak nihai
tüketiciyi değil, daha spesifik kitleleri hedef alan bir tanıtım faaliyetidir. Gıdadan tarıma,
turizme, kozmetiğe, giyime kadar her sektörde ve her alanda yer alan işletmecilerin,
ürettikleri ürün ya da sundukları hizmetleri tanıtmak, endüstriyel anlamda anlaşmalar
yapmak, yeni iş bağlantıları kurmak gibi birçok farklı amaca hizmet eden fuarlar, hep
mekânsal ortamlarda ve görkemli organizasyonlar ile yapılmaktaydı. Ancak yaşanan Covid-19
pandemisinin ardından sokağa çıkma yasakları ve sosyal mesafe gibi bir takım önlemlerle
birlikte kalabalık, kapalı mekânlarda toplantıların, bir araya gelmenin yasaklanması fuarcılık
açısından da olumsuz bir duruma yol açmıştır. Yaşanan pandemi kriziyle birlikte eski
popülerliğini yitiren ve tamamen yok olma tehlikesi ile karşı karşıya kalan fuar
organizasyonları, bu durumu fırsata çevirerek “sanal fuar” uygulamalarını hayata geçirmiştir.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği de dâhil dünyanın birçok ülkesinde yapılan sanal fuarların
incelenmesini amaçlayan bu çalışma, fuarların nicel olarak tespitine dayanmaktadır. Bunun
yanı sıra TOBB tarafından organize edilen fuarın da içerik incelemesi yapılarak, fuarların iş
dünyasında inşa ettiği yeni normal anlatılmıştır. Ayrıca krizin fırsata çevrilmesinin önemli bir
örneği olan sanal fuar uygulamalarının marka değerine katkısı da bu çalışmada ifade
edilmektedir.