Yerel Yönetimler, Markalaşma ve Pazarlama
Tarih
2022Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Özkaynar, K., & Yolcu, T., (2022). Yerel Yönetimler, Markalaşma ve Pazarlama. Yerel Yönetimler, Yerel Demokrasi ve Kentleşme (pp.215-236), Ankara: Orion Kitabevi.Özet
Bir devletin güçlü olunması isteniyor ise tatlı-sert ve seyrek bir merkeziyetçiliğin, bunun karşıtında ise acı-yumuşak yoğun bir yerelliğin uygulanması gerekmektedir. Devlet yönetiminde merkeziyetçilik düşü her sorunu çözemeyeceği gibi, yerellik isteği de merkezin yokluğunu hayal ederek başarıya ulaşamaz… Merkez ile yerelin ortak çalışması, ancak terazinin dengesinin yerele doğru eğim göstermesi genelden özele giderken, özelin kurgusunu güçlendirecek ve bu sonuç da güçlü bir merkez yaratacaktır. Merkezin gücünün kaynağının yerel olduğunun anlaşıldığı noktada tek bir çatı altında birden fazla odanın varlığı ne ev sahibini ne de misafirleri rahatsız edecektir.