Show simple item record

dc.contributor.authorGörgün, Emre
dc.date.accessioned2023-04-10T12:02:12Z
dc.date.available2023-04-10T12:02:12Z
dc.date.issued2022tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/13439
dc.description.abstractBu çalışmada bir yük vagonu şasi geometrisinde planlama performans değerleri ele alınmıştır. Yük vagonu olarak konteyner taşınabilen tipte şasiler tercih edilmiştir. optimizasyon metodu olarak topoloji optimizasyonu kullanılmıştır. Sonlu elemanlar (FEA) analizi için malzeme olarak 1023 çelik malzeme tercih edilmiştir. Yük vagonları için gerekli güvenlik limitleri dahilinde çalışma sonucunda geleneksel yük vagonunu %14,51 hafifletilmiştir. Yük vagonu daha hafif olmasına rağmen yük dağılımında da düzenli sonuçlar elde edilmiştir böylece standart bir yük vagonunun imalat maliyetleri düşürülmüştür. Demiryolu işletmeciliğinde yasal yük sınırlamaları vagon ağırlığı ve yükün toplamına kadardır. Herhangi bir yük vagonun darasındaki ağırlık iyileştirmeleri daha fazla yük taşınabileceği anlamına gelmektedir. Bu çalışma ile geleneksel bir yük vagonu şasisinin yalnızca imalat maliyetleri değil işletme maliyetlerine olumlu etkisi olduğu gözlemlenmiştir.tr
dc.relation.isversionof10.31466/kfbdtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectTahribatsız muayene, demiryolu, ERAtr
dc.titleÇoklu Yükleme Kosulları Altında Yük Vagonu Sasisinin Topoloji Optimizasyonutr
dc.typearticletr
dc.contributor.departmentSivas Meslek Yüksekokulutr
dc.contributor.authorID0000-0002-1971-456Xtr
dc.identifier.volume12tr
dc.identifier.issue2tr
dc.identifier.endpage604tr
dc.identifier.startpage593tr
dc.relation.publicationcategoryRaportr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record