ERKEN ÇOCUKLUK EĞITIMINDE GÜVENLIK POLITIKALARI
Abstract
Okul güvenliği eğitimin niteliği ve sürdürülebilirliği için vazgeçilmez unsurlardan
biridir. Özellikle de gelişimsel süreç göz önüne alındığında olası kaza ve yaralanmalara
karşı erken çocukluk döneminde okulun güvenliği daha da fazla önemli
hâle gelmektedir. Okul güvenliğini sağlamak adına ulusal ve uluslararası düzeyde
birçok girişimde bulunulmuş ve devletler bunu bir politika hâline getirmiştir. Yine
de çoğu zaman denetim eksikliklerine bağlı güvenlik sorunlarıyla karşılaşıldığını
görmek mümkündür. Okulun güvenliği yalnızca öğretmen ya da okul idaresinin değil,
okulun çevresinin hatta tüm toplumun ortak meselesidir. Okullarda yaşanacak
güvenlik sorunları öğrenciler başta olmak üzere tüm eğitim paydaşlarının okul aidiyetini
olumsuz yönde etkileyecektir.