YÖRESEL ÜRÜN OLAN SİVAS BIÇAĞININ REKABET EDEBİLİRLİĞİNİN SAĞLANMASI İÇİN ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ: SİVAS FİRMASI UYGULAMASI
Abstract
Teknolojinin giderek yaygınlaşması sürekli gelişen karmaşık iş yaşamında
işletmelere önemli bir rekabet avantajı sağlarken yöresel nitelik taşıyan ürünlerin
üretimi ve pazarlamasına zarar vermektedir. Zira yöresel nitelikteki ürünlerin
üreticileri üretimlerini emek yoğun gerçekleştirdikleri gibi ürünlerini uluslararası
pazarlarda tanıtma ve satma konusunda yetersizdirler.
Geçmişte önemli bir yere sahip birçok ürün halihazırda üretilmesine karşın
üreticilerin uluslararası pazara ilişkin tecrübe eksikliği, pazarı tanımama, hedef
kitleyi belirleyememe ve tanıtım yapamama gibi eksiklikleri bu ürünlerin
uluslararası pazarlamasına engel olmaktadır. Buradan hareketle yüz elli yılı aşkın
süredir üretilen Sivas bıçaklarının yöresel ürün kimliği yanı sıra uluslararası pazarda
da yer edinebilmesi bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.