Ankara il merkezi ortaöğretim okullarındaki öğrencilerin cinsel eğitime ilişkin görüşleri
Abstract
Amaç: Bu çalışma Ankara il merkezi ortaöğretim okullarında okuyan öğrencilerin cinsel eğitime ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma Ankara'nın sekiz merkez ilçesinden seçilen toplam sekiz ortaöğretim okulunda yürütülmüştür. Tabakalı örnekleme yöntemi ile her bir okuldan örnekleme alınacak öğrenci sayısı belirlenmiş ve toplam 308 öğrenciye ulaşılmıştır. Veriler, öğrencilerin tanıtıcı bazı özelliklerini ve cinsel eğitime İlişkin görüşlerini belirlemek amacıyla hazırlanan bir soru formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda SPSS 9.0 programında değerlendirilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde yüzdelik ve x2 testi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin %56.2'sinin cinsellikle ilgili ilk bilgilerini arkadaşlarından aldıkları, %25.2'sinin cinsellikle ilgili bilgilerini yeterli buldukları, %64'ünün cinsel eğitimin okulların bir görevi olduğunu düşündükleri, %78.5'inin okullarda verilen cinsel eğitimin yararlı olacağını ifade ettikleri, %44.6'sının cinsel eğitimin kız erkek öğrencilere ayrı sınıflarda verilmesi gerektiği görüşüne katıldıkları ve okullarda verilecek cinsel eğitim kapsamında öncelikli olarak ergenlik konusunun yer almasını istedikleri belirlenmiştir. Sonuç: Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, gençlere yönelik cinsel eğitim programlarının okullarda, konu ile ilgili uzman kişiler tarafından verilmesi gerektiğini ve kız-erkek öğrencilerin aynı sınıfta cinsel eğitim almaya henüz hazır olmadıkları ortaya koymaktadır. Bu nedenle ülke genelinde verilecek cinsel eğitim programların hazırlanmasında konu ile ilgili daha geniş boyutlu çalışmaların yapılması ve bu sonuçların dikkate alınması önerilebilir. Objective: This descriptive study was carried out to determine the views of adolescents on sexual education in Ankara. Material and Method: The study was carried out in total eight high schools selected from eight main provinces of Ankara. 308 students sampled by stratified sampling method in selected 8 schools were surveyed. The data were collected by using a questionnaire prepared for determining some descriptive characteristics of the students and their views on sexual education. Obtained data were analyzed in a computer by using SPSS 9.0 program. The statistical methods used to analyze the data were percentage and chi-square statistics. Results: The results of this study showed that 56.2% of the students received their first information on sexuality from their friends, 25.2% thought that they had sufficient sexual information, 64% thought that sexual education was duty of schools, 78.5% stated that school-based sexual education had beneficial effects, 44.6% agreed with the view of necessity of giving sexual education for girl and boy students separately in different classrooms, and majority wanted that adolescence issue should have priority in school-based sexual education programs. Conclusion: The main results of this study showed that school-based sexual education programs for the young should have taught by expert individuals on sexuality, and girl and boy students were not ready in getting sexual education in the same classroom. Looking at the main results it can be recommended that the more sophisticated studies must be conducted and their results must be taken into account in preparing country-wide sexual education programs.
Source
Medical Network Klinik Bilimler ve DoktorVolume
9Issue
6URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFMU5UYzM=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1384
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]