Show simple item record

dc.contributor.authorA. Yaşar Serin
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:21:19Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:21:19Z
dc.date.issued2003
dc.identifier.issn1300-249X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNU9EZz0=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1415
dc.description.abstractBu makalede , çocuk resimlerindeki ifadenin: onu tanımak için, bir veri tabanı olması yanında , onun zeka, kişilik, yakın çevresi ve iç dünyasını tanımada bir anlatım aracı olduğunu, çocukların yaratıcılıkları için; özel bir uyarana gereksinim duymadan kendi iç dünyalarını yansıttıklarını, çocuk resminin, yetişkin sanatından farklı, bağımsız, estetik, yalın ve katıksız olarak değerlendirilmesi gerektiğini, onun çizgilerinin tüm yaşantısının göstergesi olup, iç dünyasını dışa vurduklarını, ayrıca çocuk resimleri onun düşünme dili olduğu, çocuk resimlerinin kendi başına içeriği, anlam bütünlüğü ve görsel değeri bulunduğu, dünyayı kendi algıladığı biçimde gördüğünü ve dışarıya da bu şekilde yansıttığı incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn this article it is noted that the expressions in children's drawings supply some kind of data to help to get ta know about them as well as they are the means to reflect their intelligence, creativeness, personality, their internal world and environment; that children reflect their internal world without stimulus; that it is necessary to evaluate their drawings as different from adults, drawings, independently, solely, and esthetically; that their drawings are the reflection of their inner world; that these drawings are their way of thinking; that the children 's drawings have visual values, content and a meaning by themselves; tlhat they understand the world and reflect it as they perceive.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKonu Ataması Yapılmamışen_US
dc.titleBir İletişim Aracı Olarak Çocuk Resimlerien_US
dc.title.alternativeChildren's Paintings as a Means of Communicationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇağdaş Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue302en_US
dc.identifier.endpage23en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record