Show simple item record

dc.contributor.authorKarabulut, Koray
dc.contributor.authorAlnak,Yeliz
dc.date.accessioned2024-01-09T09:54:55Z
dc.date.available2024-01-09T09:54:55Z
dc.date.issued28/02/2023tr
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/14219
dc.description.abstractKüresel ısınma ve iklim değişikliği, sanayileşmenin hızlanması ve nüfus artışına bağlı enerji tüketimindeki artıştan önemli ölçüde etkilenmektedir. Bu nedenle, mühendislik sistemlerinde sürdürülebilir enerji geliştirme yöntemleri çevre üzerinde çok az etkisi olacak verimli ürünler elde etmek için önemli ve gereklidir. Teknolojideki hızlı gelişim, tüketicilerin küçük boyutlarda yüksek kapasiteli ürünlere sahip olmalarını sağlamaktadır. Ancak, bu durum ısınma ve bunun sonucunda güvenilir sıcaklık sınırlarını aşma problemiyle karşılaşmamıza sebep olmaktadır. Bu sorunun giderilmesi, hem cihazdan yüksek performans almamız hem de cihazın uzun ömürlü olarak kullanılması açısından önemlidir. Bunun için enerji sistemlerinde yenilikçi ve özgün nitelikteki tekniklere ihtiyaç duyulmaktadır. Çarpan jet tekniği ile ısı transferi, elektronik sistemlerde fazla ısı üreten cihaz ve ekipmanların soğutulmasında kullanılan yüksek ısı transferi karakteristiğine sahip gelişmiş bir soğutma teknolojisidir. Bu çalışmada, yamuk ve ters yarım daire desenlere sahip bakır plakalı yüzeylerden olan ısı transferi ve kanallardaki akış yapıları giriş genişliği Dh olan hava jeti akışı kullanılarak sayısal olarak araştırılmıştır. Sayısal inceleme, zamandan bağımsız ve üç boyutlu olarak enerji ve Navier-Stokes denklemlerinin k-ε türbülans modelli Ansys-Fluent bilgisayar programı kullanılarak çözülmesiyle yapılmıştır. Kanalların üst ve alt yüzeyleri adyabatik olup; desenli yüzeylere 1000 W/m2’ lik sabit ısı akısı uygulanmıştır. Çalışmada incelenen Re sayısı aralığı 5000-11000 ve jet-plaka arası uzaklıklar (H/Dh) 3 ve 6 olarak belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar, literatürde bulunan çalışmanın sayısal ve deneysel sonuçlarıyla karşılaştırılmış ve birbirleriyle uyumlu oldukları görülmüştür. Sonuçlar, kanallardaki her bir desenli yüzey için ortalama Nu sayısı ve yüzey sıcaklığının değişimleri olarak sunulmuştur. Her iki kanaldaki tüm desenli yüzeyler için ortalama Nu sayısı (Nuo) ve jet akışın kanaldan çıkış sıcaklıkları (Tç) ayrıca değerlendirilmiştir. Dh giriş genişliğindeki hava jetli ve H/Dh=3 ve 6 değerlerinde kanallar boyunca jet akışın hız-akım çizgisi ve sıcaklık konturu dağılımları farklı desenli yüzeyler için görselleştirilmiştir. Sonuç olarak, Re=11000 için H/Dh=3 kanal mesafesinde yamuk desenli yüzeyin Nuo değerinin ters yarım daire desenli yüzeyden %12,1 daha fazla olduğu bulunmuştur.tr
dc.language.isoturtr
dc.publisherIKSADtr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr
dc.subjectÇarpan Hava Jeti, Desenli Yüzey, Soğutma, Sayısal Isı Transferitr
dc.titleTEKLİ HAVA JETİ ETKİSİ ALTINDAKİ DEĞİŞİK DESENLİ YÜZEYLERDEN OLAN ISI TRANSFERİNİN ARAŞTIRILMASItr
dc.typeanimationtr
dc.relation.journal4. International Anatolian Congress on Multidisciplinary Scientific Researchtr
dc.contributor.departmentSivas Meslek Yüksekokulutr
dc.contributor.authorID0000-0001-5680-0988tr
dc.identifier.volume1tr
dc.identifier.issue1tr
dc.identifier.endpage48tr
dc.identifier.startpage36tr
dc.relation.publicationcategoryUluslararası Konferans Öğesitr


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record