İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Düzeyleri Üzerine Bir Çalışma
Abstract
Öz-yeterlik inancı, davranışları etkilediği için insan davranışlarının gelişiminde belirleyici rol oynar. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı, öğrencilerin matematik dersine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinin, cinsiyet, sınıf düzeyi ve karne puanlarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Bu amaçla, Yaman tarafından geliştirilen ve araştırmacılar tarafından Matematik dersine uyarlanan 30 maddelik Likert tipindeki ölçekten yararlanılmıştır. Ölçeğin güvenirliği için Cronbach Alpha katsayısı 0.86 olarak hesaplanmıştır. Ölçeğin geçerliği ise kapsam geçerliği ile sağlanmıştır. Ölçek, 2004-2005 eğitim-öğretim yılında ilköğretim 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim gören ve random yöntemiyle seçilen 262 öğrenciye uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, ilköğretim öğrencilerinin matematik dersine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinin orta seviyede olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin cinsiyete göre matematik dersine yönelik öz-yeterlik inanç düzeylerinin farklılaşmadığı da belirlenmiştir. Self-efficacy belief plays an essential role in development of human behavior as it affects behaviors. It also can be regarded as an effective guide of individual mathematics achievement. In this connection, the aim of this study is to determine whether there is a significant difference among sexes, grades and marks of students in self- efficacy belief levels of students towards mathematics. For this purpose, it has been used a Likert -type scale which was developed by Yaman and adapted to mathematics lessons by researchers. Cronbach Alpha coefficient is calculated as ,86 for reliability of the scale. Moreover, validity of the scale is provided by content validity. The scale was applied on 262 students who were selected by random method and studied at 6th, 7th and 8th grades of primary schools in 2004-2005 educational terms. At the end of analyzing data, it has been found out that self- efficacy belief levels of primary graders towards mathematics are at middle level. However, it has also been determined that there is no difference in self- efficacy belief levels of primary graders towards mathematics according to sex.
Source
Türkiye Sosyal Araştırmalar DergisiVolume
0Issue
1-2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJek56WTI=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1503
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]