Matematik Öğretmenleri'nin Etkileşim Düzeyleri
Özet
Öğretmenler, öğretim sürecinin en önemli unsurlarıdır. Bu nedenle, matematik öğretmenlerinin kendilerini sürekli yenileme peşinde olmaları gerekmektedir. Bu gelişimi sağlamanın en önemli yollarından birisi ise birbirleriyle ve diğer öğretmenlerle sürekli etkileşim içerisinde olmalarıdır. Bu çalışmada, matematik öğretmenlerinin birbirleriyle ve diğer öğretmenlerle aralarındaki etkileşim durumları kıdem ve cinsiyet değişkenleri açısından belirlenmeye çalışılmıştır. Bunun için, 14 maddeden oluşan bir ölçekten yararlanılmıştır. Yapılan faktör analizi sonucunda, ölçeğin dört faktörden oluştuğu ve tek faktöre yönelik toplam varyansı açıklama oranının .37 ve Cronbach Alfa Güvenirlik Katsayısının ise .86 olduğu belirlenmiştir. Ölçek bu haliyle, 2003-2004 eğitim-öğretim yılı II. döneminde Sivas il merkezinde bulunan 25 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 40 matematik öğretmenine uygulanmıştır. Verilerin analizi sonucunda, matematik öğretmenlerinin birbirleriyle ve diğer öğretmenlerle; öğretimle ilgili fikirleri paylaşma, kendini yetiştirme, meslektaşlarıyla işbirliği içinde olma ve iletişim kurma bakımından genellikle “ayda bir” etkileşim içerisine girdikleri belirlenmiştir. Ayrıca, erkek matematik öğretmenlerinin, bayan matematik öğretmenlerine göre öğretimle ilgili fikirleri paylaşma ve kendini yetiştirme bakımından daha fazla çaba harcadıkları ve kıdemin bu faktörler üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı da tespit edilmiştir. Teachers are the most important part of the teaching process. Therefore, mathematics teachers should be open minded about making reflections on their teaching and self-training. One of the most important ways to make that happen is to interact each other and other teachers in a continuous manner. The present study attempted to examine mathematics teachers’ interactions with each other and other teachers based on teaching experince and sex variables. An instrument including 14 items was used in the study. Factor anaylsis showed that the instrument included four factors and one-factor analysis of variance is .37 and Cronbach α =.86. During the education in 2003-2004, the instrument was administered to 40 teachers in 25 elementary and middle schools in Sivas. Analysis of data showed that mathematics teachers interacted with each other and other tecahers once a month with regard to sharing their ideas about teaching, self-training, collaboration with their colleagues, and making communication with others. Moreover, as opposed to female mathematics tecahers, male mathematics teachers made a more effort to share their ideas about teaching and self-training. It was also found that there was no meaninful relation between teaching experince and the factors mentioned above.
Kaynak
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiCilt
0Sayı
12Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RVNE1qSXk=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1509
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]