Show simple item record

dc.contributor.authorHavva Tel
dc.contributor.authorHatice Tel
dc.contributor.authorSelma Sabancıoğulları
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:22:02Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:22:02Z
dc.date.issued2004
dc.identifier.issn1301-9899
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TkRRMk1EZzQ=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1538
dc.description.abstractHemşirelik eğitiminin amacı öğrenciye mesleki bilgi ve beceri kazandırmaktır. Öğrenciler ilk mesleki ders olan " Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar" dersinde aldıkları teorik bilgileri nasıl uygulayacaklarını bilmelerine rağmen, bu bilgileri birbirleri üzerinde ve klinik ortamda beceriye dönüştürürken korku ve artksiyete yaşayabilmektedir. Anksiyete öğrencinin- beceri geliştirmesini ve klinik performansını etkileyen bir faktördür. Bu nedenle öğrencilerin ağrılı bir uygulama olan İM enjeksiyonu ilk defa, birbirlerine uygularken ve gerçek uygulama ortamı olan hastanede klinik uygulamanın ilk gününde yaşadıkları anksiyete düzeylerinin belirlenmesi ve anksiyeteyi kontrol etmesine yardım edilmesi gerekmektedir. Amaç: Bu çalışına hemşirelik yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinin laboratuvar uygulamasında intramüsküler enjeksiyonu ilk defa, birbirlerine uygularken ve kliniğe ilk çıktıkları gün anksiyete durumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışma 2002-2003 eğitim-öğretim yılında hemşirelik yüksek okulu birinci sınıfta olan, sağlık meslek lisesi çıkışlı olmayan, hastane deneyimi olmayan ve ilk kez Hemşirelikte Temel İlke ve Uygulamalar dersini alan 71' i kız, 4'ü erkek toplam 75 öğrenciyle yapılmıştır. Verilerin toplanmasında sosyo-demografik bilgi formu ve sürekli-durumluk anksiyete ölçeği kullanılmıştır. Bulgular ve Tartışma: Çalışmaya katılan öğrencilerin %97.3'ü kız olup, yaş ortalaması 19.70±1.33'tür. Öğrencilerin % ' 69.3 'ünün enjeksiyon uygulamasında, % 58.7"sinin klinik uygulamanın ilk gününde orta düzeyde anksiyete yaşadığı, erkek öğrencilerde (4 öğrenci) enjeksiyon uygulamasında durumluk anksiyete düzeyinin kız öğrencilerden yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik birinci sınıf öğrencileri laboratuvar uygulamasında birbirlerine enjeksiyon uygularken ve klinik uygulamanın ilk gününde anksiyete yaşamaktadıren_US
dc.description.abstractThe goal of nursing education is to improve students to get professional knowledge and skill. Although the students know how to practice the procedures that they have learned from lectures of the fundamentals of nursing which is the first professional lesson, they may fear and experience anxiety when they practice these learning on each others and clinical setting. The anxiety is a negative factor on improvement of skills and clinical performance when students start to perform intramuscular injection each other and at the first day of clinical practice. That's why it is necessary to determine the levels of anxiety when the students start to perform a painful procedure "in intramuscular injection " to each other and at the first day of clinical practice in the real hospital atmosphere and to help in controling the anxiety. The Goal: This study was performed descriptively to determine the levels of anxiety at the first year students of Nursing High School, when they performed intramuscular injection and when they start to clinical practice. The Materials and Methods: This study was performed at the academic year of 2002-2003 with 75 first year students ( 71 girl, 4 boys ) of Nursing High School taken lectures of fundamentals of nursing firstly and who did not graduate from the health iycee and had no hospital experience. Socio-demographic information form and continuous-situational anxiety scale was used in collecting the data. Finding and Discussion: At the study 97.3 % of students were female and the average of the ages was 19.70±.1.33. 69.3 % of students had got middle level of anxiety at the practice of injection and 58.7 % of students had got middle level of anxiety on the first day of clinical practice. The male students (4 students ) had got higher scores of anxiety than female students. Result: As a result the first year students of nursing experience middle level anxiety at performing injection each others at the laboratory and the first day of clinical practice.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.titleHemşirelik birinci sınıf öğrencilerinin laboratuar uygulamasında birbirlerine IM enjeksiyon uygularken ve klinik uygulamanın ilk gününde anksiyete durumlarıen_US
dc.title.alternativeThe anxiety status of first year students of nursing at the intramuscular injection laboratory practice to each other and the first day of clinical trainingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage32en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record