Show simple item record

dc.contributor.authorAli Yıldırım
dc.contributor.authorMustafa Gündüz
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:22:32Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:22:32Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1301-8779
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TlRreU9EYzM=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1612
dc.description.abstractözet Kamu hizmetinin kalitesini belirlemenin bir çok yolu bulunmaktadır. Bunların başında, hizmeti alanların memnuniyeti gelmektedir. Bu çalışmada, Sivas Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü'nden hizmet alanların memnuniyetleri, doğrudan kendi bildirimlerine dayalı olarak belirlenmektedir. Araştırmada yaş düzeyi yükseldikçe memnuniyet düzeyinin arttığı, eğitim düzeyi yükseldikçe memnuniyet düzeyinin azaldığı ortaya- çıktı. Yine, kadınların erkeklere göre, "Kamu Çalışanı", "Esnaf, "Şoför" ve "Serbest Meslek" sahiplerinin diğer meslek gruplarına göre sunulan hizmetlerden daha yüksek oranda memnun oldukları da belirlendi. Anahtar Kelimeler: Bürokrasi, Bürokratik Kültür, Kamuen_US
dc.description.abstractAbstract There are many ways to determine the quality of public sevice. However, the primary way is to determine to which extent people are satisfied by the public service they have received.Based on their own statements, the satisfaction of the people who get public service from Sivas Police Department Traffic Registration and Inspection Section is determined in this study. It has been found out that the greater the age level, the higher the satisfaction and the greater the educational level, the less the satisfaction. Again, it has been determined that women are more satisfied than men with regard to the public service given and similarly, "Public Officials", "Artisans", "Drivers" and "Self-Employed people" are found to be more satisfied than the other occupational groups.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleKamu Hizmetinde Kalite Denetimi: Vatandaşların Sivas Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü Hizmetlerini Değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativeQuality Control in Public Services: Citizen Evaluation on Sivas Security Directory Traffic Registration and Control Department's Servicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPolis Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage28en_US
dc.identifier.startpage17en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record