Türkiye'de Kadının Eğitimi Alanındaki Eşitsizlikler
Özet
Tüm medeniyetler kadının eseri olmasına rağmen, kadınlar erkekleri hep geriden takip etmiştir. Türkiye’de, bütün olumlu çabalara rağmen, başta eğitim olmak üzere birçok alanda kadın ile ilgili eşitsizlikler söz konusudur. Bu eşitsizlikler, her eğitim kademesinde açık bir şekilde göze çarpmaktadır. Araştırmanın amacı, Türkiye’de kadının eğitimi ile ilgili eşitsizlikleri çeşitli boyutlarıyla ortaya koymak, sorunları saptamak ve çözüm önerileri geliştirmektir. Çalışmanın evrenini, Türkiye’deki nüfusla birlikte, Milli Eğitim Bakanlığı 2004-2005 verilerine göre eğitim kademelerine devam eden öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi ise, okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretime devam eden öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırma, tarama yöntemine dayanmaktadır. Araştırmada, kadınların sayısal yönden çoğunluğu teşkil etmelerine rağmen, okulöncesi, ilköğretim, lise ve yükseköğretim kademelerinde hep ikinci sırada yer aldığı sonucuna varılmıştır. Although all of the civilizations are women’s products, women have always followed men. It is, unfortunately, a fact that there are some unequalities in most of the fields, mainly education, despite all the positive efforts in Turkey. These unequalities can easily be seen in every steps of education. The aims of this present study are to state the unequalities related with woman’s education with its dimensions, to determine the problems, to develop some suggested solutions. Population of the study includes the students attending to the education stages according to 2004-2005 data of Ministry of National Education together with the population of Turkey. The sample of the study includes the students attending to the preschool, primary education, secondary education and higher education. The study is based on survey method. It is observed, in the present research, that women have always been in the second consideration especially in the pre-school, primary education, high school and university, although women are in majority in the society.
Kaynak
Çağdaş Eğitim DergisiCilt
31Sayı
329Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpJd056RXg=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1638
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]