Show simple item record

dc.contributor.authorOrçun Bozkurt
dc.contributor.authorA. Turan Orhan
dc.contributor.authorAdem Keskin
dc.contributor.authorAyşegül Mazi
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:31Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:31Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1301-370X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/T0RJeU16azU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1737
dc.description.abstractAraştırma, İşbirlikli Öğrenme yönteminin Fen ve Teknoloji dersinde öğrencilerin son test başarısına etkisini sınamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma ön test-son test kontrol gruplu deneme modelinde tasarlanmıştır. Araştırmada başarı testi kullanılmıştır. Deneysel uygulama deney grubunda 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde altı hafta boyunca gerçekleştirilmiştir. Sonuç olarak, İşbirlikli Öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun (X=24, p?.002), geleneksel Fen ve Teknoloji dersinin uygulandığı kontrol grubuna göre (X=20,75) akademik başarı açısından daha etkili olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe research has been executed in order to examine the effect of cooperative learning method on the post-test achievements of students in Science and Technology class. The research has been designed in test model with pre-test and post-test control groups. In the research, achievement test has been used. Experimental practice has been executed in experimental group at 6th grade Science and Technology class during six weeks. As a result, it is determined that experimental group; in which Cooperative Learning method was applied (X=24, p≤.002), is more effective than control group; in which traditional Science and Technology lesson was applied (X=20,75), with regard to academicals achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleFen ve Teknoloji Dersinde İşbirlikli Öğrenme Yönteminin Akademik Başarıya Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Cooperative Learning Method to the Academic Achievement in Science and Technology Lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürkiye Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage78en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record