Show simple item record

dc.contributor.authorAhmet Hakan Hançer
dc.contributor.authorNesimi Uludağ
dc.contributor.authorAyhan Yılmaz
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:41Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:41Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmprM01USXk=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1826
dc.description.abstractÖZET: Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının alan dersleri içerisinde yer alan kimya dersine yönelik tutumlarını belirlemek ve tutum ile akademik başarı arasındaki ilişkileri araştırmaktır. Ayrıca bu değişkenlerin cinsiyet ve okul durumları ile ilişkilerini incelemektir. Araştırma, karşılaştırma niteliğinde bir çalışma olup 2005–2006 eğitim-öğretim yılı bahar (II.dönem) döneminde Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliğinde öğrenim gören 147 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, araştırmacılar tarafından geliştirilen, “Öğretmen Adayları için Kimya Dersine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖAKTÖ)” uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının tutum puanları ile akademik başarı puanları arasındaki ilişki pearson korelasyon katsayısı ile incelenmiştir. Yapılan çalışma sonucunda, cinsiyete ve mezun oldukları lise türüne göre tutum ve akademik başarı düzeyleri arasında farklılıklar olduğu, fakat genel olarak kimyaya yönelik tutumları ile akademik başarı düzeyleri arasında orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. (r=0.623,p<0.01).en_US
dc.description.abstractABSTRACT: The aim of this study is to determine the science teacher candidates&amp;#8217; attitude towards chemistry, which is among the field lessons, and to search whether there is a relation between the attitude and the academic success. In addition, the aim is to examine the relations with gender and school status of these factors. The research has the comparison features and was realized on 147 teacher candidates studying in the Faculty of Education, Department of Science-teaching of Cumhuriyet University; in 2005-2006 school year, spring season (Semester II). &amp;#8220;Attitude Scale towards Chemistry Lesson for the Teacher Candidates&amp;#8221; (&Ouml;AKT&Ouml;) has been applied as the tool of supplying data. The analysis of Pearson&amp;#8217;s correlation coefficient has been used to determine the part of the relation between attitude points and academic success points. As a result of the study, it&amp;#8217;s observed that there are differences in respect of gender and high schools from which they graduated but in general there is an average relation between their attitude towards chemistry and their academic success level. (r=0,623 p&lt;0,01)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kimya Dersine Yönelik Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeThe Evaluation of the Attitudes of Science Teacher Candidates Towards Chemistry Lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.endpage109en_US
dc.identifier.startpage100en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record