Internet'in Uluslararası Pazarlamaya Etkileri: Kavramsal Bir Çalışma
Özet
Son zamanlardaki en önemli gelişmelerden birisi internet üzerinden uluslar arası pazarlama faaliyetlerinde meydana gelen patlama ve buna bağlı olarak global bilgi otobanının ortaya çıkmasıdır. İnternet üzerinde yaklaşık 1 milyar internet kullanıcısının olduğu tahmin edilmekte ve bu sayı her ay yaklaşık %10-15 oranında artmaktadır. İnternet, uluslar arası pazarlama için çok farklı ortamlar yaratmakta ve bu elektronik çağda uluslararasılaşma sürecinde dikkat. edilmesi gereken yeni paradigmaları da beraberinde getirmektedir. Bu makale, İnternetin uluslararası pazarlama faaliyetlerine ve uygulamalarına olan etkilerinden bahsetmektedir. İnternetteki uluslararası şirketler için kültür, yasalar ve güvenlik gibi engeller ve çözümleri de anlatılmaktadır. Buna ilaveten, küçük ve orta ölçekli şirketler ile bazı büyük şirketlerin internet üzerindeki pazarlama faaliyetlerinden de bahsedilmektedir. Nowadays, the most important development has been the explosion of international marketing activity on the Internet and the associated emergence of the global information superhighway. There are an estimated 1 billion individuals and organizations currently linked to the Net, with connectivity growing at an average of 10-15 per cent per month. The Internet presents a fundamentally different environment for international marketing and new paradigms will have to be developed to take account of internationalization processes in an electronic age. This paper examines the Internet's impact on the study and practice of international marketing. Barriers (security, laws, cultur etc.) and solutions for international companies on the internet have been explaned. This paper also investigates marketing applications of SME and some multinational companies on the internet.
Kaynak
Selçuk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar DergisiCilt
7Sayı
13Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmprMk5ERXg=https://hdl.handle.net/20.500.12418/1827
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
MEKTUP ROMAN TEKNİĞİ VE TÜRK ROMANINDAN İKİ ÖRNEK: MEKTUP AŞKLARI VE KEDİ MEKTUPLARI
Evren Karataş (2012)Mektup türü, teknolojik gelişmelere bağlı olarak ortaya çıkan yeni iletişim seçenekleri karşısında gücünü koruyamayıp gözden düşmüş olsa da bu türün edebiyat geleneğinde dikkate değer bir birikim oluşturduğu görülür. ... -
Süreçleri anlamak için kapsamlı bir yaklaşım
Mustafa Cahit Ungan; Mehmet Yıldız (2007)Süreçlere odaklı yönetimin sayısız yararları vardır. Dünya genelinde işletmeler sonuçlara odaklı yönetim anlayışı yerine süreçlere odaklı yönetim anlayışını benimsemeye başlamışlardır. Akademisyenler ve uygulamacılar bu ...