Show simple item record

dc.contributor.authorBayram Baş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:26:55Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:26:55Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1304-429X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRFM05qWTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/1916
dc.description.abstractBu çalışma, Millî Eğitim Bakanlığı’nca tavsiye edilmiş İlköğretim Yüz Temel Eser’in içerisinden seçilmiş, 84 (seksen dört) adet örneklem üzerine “ana tema ve alt tema” incelemelerini kapsamaktadır. İlköğretim Türkçe dersi ikinci kademe programında belirlenmiş on dört ana tema ve yüz on altı adet alt tema, belirlenen eserler içinde aranmış ve tespit edilmiştir. Ana tema ve alt temaların istatistikleri çıkarılmış ve çeşitli değerlendirmeler yapılmıştır. Hazırlanan ana tema ve alt tema listeleri, öğrencilere, öğretmenlere, ailelere ve ilgili okuyuculara, eserlere dair ön fikir verecek niteliktedir. İlköğretim Yüz Temel eser içinden seçilen bazı örnekler, türlerine de dikkat edilerek sınıf seviyelerine göre derecelendirilmiştir. Bunların yanında, ülkemizde İlköğretim Yüz Temel Eser’e yöneltilen eleştiriler de değerlendirilmeye alınmış ve çözüme dair önerilerde de bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThis study includes ‘main theme’ and ‘sub theme’ evaluations on 84 samples selected from 100 Basic Books in Primary Education suggested by Ministry of National Education. 14 main themes and 116 sub themes, stated in secondary stage program of Turkish lesson in primary education, were searched and determined in these samples. The statistics of main themes and sub themes were introduced and it was made some evaluations on these statistics. The prepared main theme and sub theme lists have a property of that they can give prior knowledge about readings to students, teachers, families of students and concerned readers. Some samples selected from 100 Basic Books in Primary Education were classified considering their genres in terms of school grades. Furthermore, reviews on 100 Basic Books in Primary Education were taken into consideration and it was given some suggestions about the solutions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleİlköğretim Yüz Temel Eser'in Türkçe dersi öğretim programındaki temalar açısından analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the “100 Basic Books for primary education” according to the themes in Turkısh course teaching programen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalMustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.endpage200en_US
dc.identifier.startpage175en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record