Kamu yönetiminin halkla ilişkileri açısından referandum: 12 Eylül 2010 referandumu Sivas araştırması
Özet
Referandum, halkı aktif bir konuma getiren, alınacak kararlarda, atılacak adımlarda ve yapılacak değişikliklerde halkın başat bir konumda yer alarak son sözü söylediği demokratik bir uygulamadır. Söz konusu yönü onu kamu yönetiminin halkla ilişkilerine farklı yönlerden katkı sağlama potansiyeline sahip bir konuma getirmekte ve bu açıdan değerlendirilmesini gerekli kılmaktadır. Bu gereklilikten hareketle, referandumu kamu yönetiminin halkla ilişkileri bağlamında ele alarak, kamu yönetiminin halkla ilişkilerine hangi yönlerden nasıl bir katkı sağlayacağını ortaya koyma amacı taşıyan bu çalışma, 12 Eylül 2010 referandumu sürecinde Sivas örneğinde gerçekleştirilen saha araştırmasının verilerine dayanmaktadır. Elde edilen veriler doğrultusunda referanduma gidilmesi gereken konular, referandumun fayda ve sakıncaları, referandum sürecinde yaşanan sorunlar ve referandumun kamu yönetiminin halkla ilişkilerine yapacağı katkılar nedenleriyle birlikte tartışılmaktadır. Sonuç olarak da referandumun kamu yönetiminde halkla ilişkiler amaçlarına ulaşılmasına ve halkla ilişkiler sorunlarının çözümüne farklı yönlerden katkı sağlar nitelik taşıdığı ortaya çıkmaktadır. Referendum is a democratic practice that people actively and dominantly have the final word on the decisions, amendments and steps to be taken. The mentioned point results in the potential of contributing in public relations in public administration in every aspect so this potential requires the evaluation of public relations in public administration in this contributing respect. From the point of this requirement; this study aims to consider the referendum in the context of public relations of public administration and to reveal the contributions of the referendum in public relations of public administration. This study is based on the field research data collected from Sivas example in the period of 12th September 2010 referendum. In line with these data; the issues on the referendum, the advantages and disadvantages of the referendum, the troubles during the referendum period, the contributions of referendum to public relations of public administration and their reasons are discussed. As a result; it is understood that the referendum has the quality of making contribution to the solutions of public relations problems and reaching the public relations aims in public administration.
Kaynak
İletişim Kuram ve Araştırma DergisiCilt
0Sayı
32Bağlantı
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJd01EQTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/1965
Koleksiyonlar
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]