Browsing Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümü by Title
Now showing items 8-14 of 14
-
Developing a Novel Approach for Determining the Reliability of Bipolar Neutrosophic Sets and its Application in Multi-Criteria Decision-Making
(2021)This article aims to propose an approach for determining reliability of information collected using questionnaires and bipolar neutrosophic sets. Bipolar neutrosophic sets use six membership functions that express the ... -
Developing of a Novel Integrated MCDM MULTIMOOSRAL Approach for Supplier Selection
(2021)The main aim of the article is to propose a new multiple criteria decision-making approach for selecting alternatives, the newly-developed MULTIMOOSRAL approach, which integrates advantages of the three well-known and ... -
Location selection for a textile manufacturing facility with GIS based on hybrid MCDM approach
(2021)The establishment of a textile manufacturing facility in any city of a country is a very significant decision since it will have a significant positive effect on the economy of both the city and the country and reduce ... -
Selection of insulation materials with PSI-CRITIC based CoCoSo method
(2021)The performance effect of construction on energy conservation substantially depends upon application of correct materials and energy saving methodologies. A sizable financial impact is accomplished through insulated walls. ... -
TÜRKİYE'YE SEKTÖREL AÇIDAN BAKIŞ
(Ekin Yayınevi, 2022)Ülkelerin coğrafi ve jeopolitik konumları küresel piyasa da ne derece söz sahibi olduğunun en önemli göstergelerinden birisi olarak kabul edilmektedir. Çünkü ülke ekonomileri; iktisadi, ticari, yeraltı, kültürel ve hatta ... -
Uluslararası Ekonomi Finans ve İşletme Kongresi (EFİ-2023) 26-27 Mayıs 2023 / Sivas
(Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, 2023)Sivas Cumhuriyet Üniversitesi -
YÖRESEL ÜRÜN OLAN SİVAS BIÇAĞININ REKABET EDEBİLİRLİĞİNİN SAĞLANMASI İÇİN ULUSLARARASI PAZARLAMA FAALİYETLERİNİN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ: SİVAS FİRMASI UYGULAMASI
(Eğitim Yayınevi, Şubat, 202)Teknolojinin giderek yaygınlaşması sürekli gelişen karmaşık iş yaşamında işletmelere önemli bir rekabet avantajı sağlarken yöresel nitelik taşıyan ürünlerin üretimi ve pazarlamasına zarar vermektedir. Zira yöresel ...