Show simple item record

dc.contributor.authorFeridun Merter
dc.contributor.authorHatice Yılmaz
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:27:34Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:27:34Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-1265
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNeU9EVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2101
dc.description.abstractBu çalışmada 1924 yılından başlayarak Cumhuriyetten günümüze kadar yapılan lise Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programlarının Atatürk ilke ve inkılâplarının genç nesillere benimsetilmesi bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma tekniklerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. 1970 yılına kadar yapılan programlar, dersle ilgili konu başlıklarından ve açıklamalardan oluşmaktadır. Bu nedenle bu araştırmanın kapsamı içerisinde yanıt aramaya çalışılan bazı kısımların eksik kalacağı muhakkaktır. Atatürkçülük konularının bütün derslere aktarılması 1986 yılından sonra olmuştur. Bu dönemden önce Atatürkçülük konularına, Tarih dersi içerisinde verilen T.C. İnkılâp Tarihi dersinde yer verilmiştir. Buna rağmen 1986 öncesi ve sonrasındaki bütün Edebiyat, Tarih, Coğrafya ve Sosyoloji programları incelenerek, Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili konu başlığı, açıklama, yöntem vb. konulara araştırmada ele alınmıştır. Cumhuriyetten bu yana hazırlanan Felsefe ve Psikoloji programlarında Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili bir şey bulunmadığı için bu dersler araştırmanın kapsamı dışında tutulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study to evaluate the high school literature, history, geography and sociology programs from Republic to the present day according to Ataturk’s Principles and Revolutions. In this study, document analysis which is one of qualitative inquiry methods was used. The curriculums up to 1970 consisted of titles and explanations about the lesson. Therefore it’s certain something that was tried to answer within the scope of the research will be inadequate. The Kemalist issues were incorporated in the curriculums after 1986. Before this time, Kemalist issues had been incorporated in Turkey Republic Revolution History which was being teached within History lessons. However all titles, explanations and methods before and after 1986 have been referred in the research. Philosophy and psychology programs, up to now from Republic, haven’t anything about Ataturk’s principles and revolutions. So they are excluded scope of this research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleCumhuriyetten günümüze lise programlarında yer alan Atatürk ilke ve inkılâplarıyla ilgili amaç, içerik ve öğretim yöntemlerien_US
dc.title.alternativeIncluded in the high school programs from republic to the present day of related purpose, content and teaching methodsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAfyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage98en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record